Феновете на мощните коли бързо критикуваха Mercedes-AMG за „омекотяването“ на второто поколение AMG GT и с основание. Спортният автомобил с предно разположен двигател стана много по-голям и по-тежък, превръщайки се нещо подобно на SL купе. За ужас на мнозина той се предлага този в четирицилиндрова версия. Но оригиналният модел никога не е умирал истински, а сега пристига нова версия, предназначена изключително за пистата.

Тя се казва GT2 Edition W16 и е най-мощният състезателен автомобил за клиенти на Mercedes-AMG до момента. Освободени от ограниченията на пътните автомобили и всякакви разпоредби за състезателни серии, инженерите са имали свободата да извлекат максимална производителност от неговия 4.0-литров V8 двигател с два турбокомпресора. Двигателят осигурява 818 к.с. и 1000 Нм въртящ момент, без никаква електрическа помощ. Това е солидно подобрение спрямо обикновения GT2, пуснат на пазара в края на 2022 г., който разполага със „само“ 707 к.с. и 800 Нм.
Пълната мощност се освобождава чрез функция Push2Pass, активирана от бутон на волана. Тя временно увеличава налягането на турбото, отключвайки допълнителни 98 к.с. и 200 Нм. Изходната мощност се предава на задните колела чрез шестстепенна секвенциална състезателна трансмисия, монтирана на задния мост в конфигурация transaxle. За допълнителна твърдост скоростната кутия е свързана с V8 двигателя чрез торсионна тръба от въглеродни влакна.

Подобренията не спират дотук. Благодарение на агресивна програма за намаляване на теглото, която включва 18-инчови магнезиеви джанти, AMG GT тежи само 1430 кг. Ревизираният аеродинамичен пакет включва активирана с бутон DRS система, която затваря жалузите на калниците и сгъва задното крило, намалявайки съпротивлението и увеличавайки максималната скорост над 320 км/ч.
Mercedes отбелязва, че DRS и Push2Pass могат да се използват както поотделно, така и заедно. Регулируеми амортисьори и стабилизиращи щанги допълват механичния пакет. Вътре има предпазна клетка от въглеродни влакна и петточков колан. В случай на проблем, водачът може да използва вградения пожарогасител или да излезе през аварийния люк.

Както се очаква, GT2 Edition W16 не е евтин. Mercedes-AMG иска 679 000 евро преди ДДС за спортната кола, чието производство ще бъде ограничено до само 30 бройки.
За тези, които искат второ поколение AMG GT, версията Track Sport е в процес на разработка. Очаква се тя да служи като разрешена за движение по пътищата хомологация за новия състезателен автомобил GT3, пуснат на пазара през 2023.


2