IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

10 години след скандала с VW дизелът в Германия почти изчезна

В малките класове предложения с такова гориво липсват, сочи проучване на ADAC

Десет години след дизеловия скандал, броят на моделите, предлагани в Германия с дизелови двигатели, намалява осезаемо. Според скорошно пазарно проучване на Германския автомобилен клуб (ADAC), дизелът не е изчезнал напълно, но неговият дял на пазара на нови автомобили е намалял значително. Докато в началото на 2000-те години около всеки втори продаден автомобил все още е бил оборудван с дизелов двигател, днес пазарният дял е малко над 20 процента.


дизел


Анализът се основава на данни от базата данни за автомобили на ADAC и обхваща периода от 2015 до 2025. Според проучването, гамата от дизелови модели в Германия е намаляла повече от наполовина през тези десет години.

Спадът е особено очевиден в по-ниските сегменти на превозните средства - дизеловите двигатели бяха популярен избор за малки и субкомпактни автомобили, но в момента в този сегмент вече няма нито един модел. Сегментът на средните класове, дълго време крепост на дизеловите двигатели, също се е свил значително. Сега има само пет дизелови модела, предлагани като комбита.

Ситуацията е малко по-стабилна в горните средни и луксозни сегменти, въпреки че и там е регистриран спад. Сегментът на микробусите е изключение. Дизеловите двигатели остават с голямо търсене тук, тъй като задвижването е особено подходящо за тежки превозни средства с голям пробег. Мощните дизелови двигатели често се използват и за теглене на тежки ремаркета, например в пикапи като VW Amarok.

ADAC посочва, че дизеловите двигатели изискват по-диференцирана оценка днес. Предишното общоприето правило, че дизеловият двигател си струва да се започне с годишен пробег от около 15 000 км, вече не важи. Дали дизелът си струва сега зависи повече от конкретния модел и индивидуалния профил на шофиране. Асоциацията редовно предоставя на потребителите преглед на разходите за сравними бензинови и дизелови модели.

От екологична гледна точка ADAC не вижда недостатък в сравнение с други двигатели с вътрешно горене. Благодарение на съвременните системи за последваща обработка на отработените газове, емисиите на днешните дизелови двигатели са толкова ниски, че понякога са едва измерими. Тук можете да намерите нашия преглед на всички нови дизелови автомобили, които се предлагат в момента на немския пазар.


0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 2 месеца )
    Статията завършва така :"Тук можете да намерите нашия преглед на всички нови дизелови автомобили, които се предлагат в момента на немския пазар." Обаче не го виждам нещо този преглед
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    "Предишното общоприето правило, че дизеловият двигател си струва да се започне с годишен пробег от около 15 000 км, вече не важи. " Ето че винаги по този начин се е смятало дали даден автомобил е подходящ за конкретен шофьор, само антиелектриците смятат, че годишния пробег нямал значение за избора
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Изчезват от дилърствата, но са си по улиците, а след германските улици идват и по българските
  • #1
    12 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На пътя пише ли TDI обикновено вони и пуши черно, понякога самата кола отзад цялата е черна и такива все още се движат спокойно без никой да ги закача но не в Германия.