Вероятно мнозина са изпитвали на гърба си лошото качество на телефонните разговори в автомобил или когато говорят с някой, който се намира в собствената си кола. На някои собственици на Toyota появилият се проблем с дразнещо ехо им дойде в повече и ги накара да съдят автомобилния производител. Шест години след повдигане на въпроса двете страни са уредили различията си.

В съдебния иск се твърди, че когато шофьорите използват функцията за свободни ръце на Bluetooth, човекът от другата страна на разговора често чува собствения си глас да ехне в отговор. Пред съда собствениците твърдят, че проблемът не само засяга използваемостта, но и намалява стойността на техните превозни средства. Toyota отрече тези твърдения, настоявайки, че проблемът е от неправилно използване на функцията.
Официално компанията така и не промени позицията си, но се е съгласила да плати обезщетение на на 14-те ищци по делото. Всеки от тях ще получи около 6800 долара, докато техните адвокати ще вземат общо 3,15 млн долара. От Toyota не признават вината или дефект, като твърдят, че ехото при разговор със свободни ръце е причинено от твърде ниска сила на звука от устройството hands free.
Японският производител потвърди това с пускането на ново видео с урок за шофьорите и специална програма за популяризиране, които са част от споразумението. В късометражния филм на собствениците се показва как увеличат силата на звука на устройството си до максималната му настройка, след което да намалят силата на звука на информационно-развлекателната система до определена стойност. Ако ехото продължи, те трябва да опитат да намалят допълнително звука.
Проблемът се отнася за почти всяка Toyota, произведена между 2014 и 2019. Окончателното изслушване по делото е насрочено за 2 март 2026 в Окръжния съд на Централния окръг на Калифорния.


0