IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тази Toyota Prius намалява емисиите с до 90%

Plug-in хибридното задвижване на прототипа работи както на етанол, така и на бензин

Японският производител Toyota представи нов прототип на Prius, който съчетава plug-in хибридна технология с двигател, адаптиран да работи както на бензин, така и на етанол. Според компанията това може да намали емисиите на CO2 с до 90%, когато батерията е напълно заредена и двигателят работи на етанол.


Toyota Prius


Технологията ще бъде използвана за бразилската гама на марката, която вече предлага хибридни версии на седана Corolla и SUV Corolla Cross, задвижвани с популярния в страната етанол. Сега Toyota добавя и модел с plug-in хибридна система, тъй като компанията вижда етанола като практичен, краткосрочен вариант за намаляване на емисиите не само в Бразилия, но и на други пазари, където той е лесно достъпен.

Визуално прототипът е почти идентичен със стандартния Prius PHEV, само с няколко отличителни стикера отстрани, които намекват за неговата триенергийна настройка от бензин, етанол и електричество.


Toyota Prius


Toyota не публикува конкретни технически подробности, въпреки че модификациите, за да позволят използването на етанол, вероятно са минимални. Plug-in хибридната конфигурация комбинира 2,0-литров четирицилиндров двигател с електрически задвижващ двигател и литиево-йонна батерия, произвеждайки комбинирани 223 к.с. при работа на бензин.

Концепцията за гъвкаво гориво Prius PHEV е изложена на търговското изложение Fenasucro & Agrocana в Сертаозиньо, Бразилия, споделяйки сцената с версии на Hilux, Fortuner (SW4) и Corolla Cross. Това следва неотдавнашния ангажимент на Toyota за инвестиции в размер на 11,5 милиарда реала (2,1 милиарда щатски долара) за Бразилия до 2030, насочени към разширяване на местното производство и разработване на нови решения за мобилност.


Toyota Prius


Като част от този план компанията ще произвежда два хибридни модела с гъвкаво гориво в Бразилия. Един от тях ще бъде субкомпактният SUV Yaris Cross, който ще бъде пуснат на местно ниво през октомври 2025. Тази версия ще бъде базирана на индонезийския модел, който се различава от SUV с подобно име, продаван в Европа и Япония.

Дали тази plug-in хибридна гъвкава горивна система ще премине отвъд етапа на прототипа, предстои да видим. В крайна сметка може да се предлага в настоящия Prius PHEV или да намери място в бъдещи модели като следващото поколение RAV4 PHEV, което все още не е направило своя дебют в Бразилия.

0 от 500
  • #41
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Неразбраният от никой гений!
  • #40
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Функционално неграмотния очевидно не ми е копирал мнението за да му обясни какво точно означава ФЕЦ, Какво означава ВЕИ и какво означава НИСКОЕМИСИОННИ. После го помоли да ти обясни разликата между ден и нощ и денонощие, А чак тогава се опитай да разбереш какво точно съм се опитал да ти кажа с тези 130%? Обърни внимание Колко са през нощта от 37 коментар ВЕИ 31.8% Нискоемисионни 70.7%
  • #39
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    В 7 часа е 1,56%, доста далече от рекордните 130%.Е така е по чат ботската математика,слънцето пече сърдито по 25 часа и осигурява по 130% от електричеството.
  • #38
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    И към колко клони бе функционалчо, 6% ,3,8%,3,6%,.....,0%,та до сутринта.
  • #37
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    14.08.2025 21:14 АЕЦ 1988 MW (38.9%) К-ТЕЦ 851 MW (16.7%) Т-ТЕЦ 152 MW (3.0%) З-ТЕЦ 103 MW (2.0%) ВЕЦ 1078 MW (21.1%) МВЕЦ 213 MW (4.2%) ВяЕЦ 106 MW (2.1%) ФЕЦ 184 MW (3.6%) БиоЕЦ 12 MW (0.2%) ВЕИ 31.8% Нискоемисионни 70.7% Товар 4456 MW Батерии 0.0 MW Генерация 4688 MW Излишък 232 MW Износ 232 MW
  • #36
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    И понеже си машинен инженер който разбира от прилагателни но не разбира от цифри, да ти обясня като на второкласник за да разбереш какво означава тази мощност тези 200 мегавата по залез слънце от слънцето могат да захранят около 1500 броя 150 киловатови зарядни станции, на които ти за 10 минути да си заредиш седмичния пробег от 150 км. Тоест за един час могат да бъдат заредени 15 000 електромобила по залез слънце с тази мощност за седмичния импробег. Сам си сметни всеки ден по 15 000 колко ще
  • #35
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Един час по-късно очевидно не е нула
  • #34
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Лъжеца си е лъжец, но като му кажеш че е патологичен лъжец тоест психопат, се обижда 14.08.2025 20:14 АЕЦ 1993 MW (39.2%) К-ТЕЦ 846 MW (16.6%) Т-ТЕЦ 151 MW (3.0%) З-ТЕЦ 103 MW (2.0%) ВЕЦ 1079 MW (21.2%) МВЕЦ 215 MW (4.2%) ВяЕЦ 95 MW (1.9%) ФЕЦ 192 MW (3.8%) БиоЕЦ 11 MW (0.2%) ВЕИ 32.0% Нискоемисионни 71.2% Товар 4478 MW Батерии 0.0 MW Генерация 4571 MW Излишък 93 MW Износ 93 MW
  • #33
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    В 19:30 от ФЕЦ е под 6% и клони към 0,но по опорките на електричко математичко е 130%.Така и не я научи тая математика,какво е моментна и средна стойност.
  • #32
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Между другото винаги съм бил за няколко милиона годишно за въглищните централи, за да стоят в студен резерв без дори да работят през по-голямата част от годината, а първоначално да се палят само зимно време а по-нататък само за по няколко дни през зимата но не всеки ден