Японският производител Toyota представи нов прототип на Prius, който съчетава plug-in хибридна технология с двигател, адаптиран да работи както на бензин, така и на етанол. Според компанията това може да намали емисиите на CO2 с до 90%, когато батерията е напълно заредена и двигателят работи на етанол.

Технологията ще бъде използвана за бразилската гама на марката, която вече предлага хибридни версии на седана Corolla и SUV Corolla Cross, задвижвани с популярния в страната етанол. Сега Toyota добавя и модел с plug-in хибридна система, тъй като компанията вижда етанола като практичен, краткосрочен вариант за намаляване на емисиите не само в Бразилия, но и на други пазари, където той е лесно достъпен.
Визуално прототипът е почти идентичен със стандартния Prius PHEV, само с няколко отличителни стикера отстрани, които намекват за неговата триенергийна настройка от бензин, етанол и електричество.

Toyota не публикува конкретни технически подробности, въпреки че модификациите, за да позволят използването на етанол, вероятно са минимални. Plug-in хибридната конфигурация комбинира 2,0-литров четирицилиндров двигател с електрически задвижващ двигател и литиево-йонна батерия, произвеждайки комбинирани 223 к.с. при работа на бензин.
Концепцията за гъвкаво гориво Prius PHEV е изложена на търговското изложение Fenasucro & Agrocana в Сертаозиньо, Бразилия, споделяйки сцената с версии на Hilux, Fortuner (SW4) и Corolla Cross. Това следва неотдавнашния ангажимент на Toyota за инвестиции в размер на 11,5 милиарда реала (2,1 милиарда щатски долара) за Бразилия до 2030, насочени към разширяване на местното производство и разработване на нови решения за мобилност.

Като част от този план компанията ще произвежда два хибридни модела с гъвкаво гориво в Бразилия. Един от тях ще бъде субкомпактният SUV Yaris Cross, който ще бъде пуснат на местно ниво през октомври 2025. Тази версия ще бъде базирана на индонезийския модел, който се различава от SUV с подобно име, продаван в Европа и Япония.
Дали тази plug-in хибридна гъвкава горивна система ще премине отвъд етапа на прототипа, предстои да видим. В крайна сметка може да се предлага в настоящия Prius PHEV или да намери място в бъдещи модели като следващото поколение RAV4 PHEV, което все още не е направило своя дебют в Бразилия.


0