fallback

Как работи "старт-стоп" системата и трябва ли да я изключвате?

Тя намалява вредните емисии и е особено ефективна в градски трафик

Системата "старт-стоп" (start-stop) е една от най-разпространените технологии в съвременните автомобили, но често е обект на спорове сред шофьорите. Тя автоматично изключва двигателя, когато колата спре, например на светофар, и го стартира отново, когато отпуснете спирачката. Но има ли смисъл да я използвате и не вреди ли на двигателя?

Каква е целта на "старт-стоп" системата?

Основната цел на тази система е да намали разхода на гориво и вредните емисии, особено в градски условия. Когато автомобилът спре за повече от няколко секунди, "старт-стоп" системата изключва двигателя, за да не хаби гориво на празен ход. Това е особено ефективно в градския трафик.

Не вреди ли на двигателя?

Това е един от най-честите въпроси. Модерните автомобили със "старт-стоп" са проектирани да издържат на този режим на работа. За разлика от стандартните автомобили, те разполагат с:

По-здрави стартери: Стартерите са подсилени и могат да издържат на много по-голям брой цикли.

Специални акумулатори: Батериите (обикновено AGM или EFB) са проектирани да осигуряват по-голям ток при стартиране и да се зареждат по-бързо.

Моторни масла: Двигателите използват специални синтетични масла, които се разнасят бързо и осигуряват защита при чести стартове.

Кога да я изключвате?

Въпреки всички предимства, има ситуации, в които е по-добре да изключите "старт-стоп" системата, например:

Когато карате на стръмен наклон: В този случай, ако двигателят се изключи, може да се наложи да се движите с малко усилие и системата да се опита да стартира отново, което е излишно.

В задръствания: Ако движението е много бавно и спирате и тръгвате през няколко метра, системата ще се активира твърде често, което може да ви дразни.

В крайна сметка, "старт-стоп" системата е полезна и интелигентна технология, която помага на вашия автомобил да бъде по-икономичен и екологичен. Затова, ако не сте в някоя от горепосочените ситуации, няма причина да я изключвате.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 13,на кухи хралупи като твоята няма смисъл да се обяснява. А,на всички които са против такива системи,ами карайте коли от преди 80-те години там няма такива и други според вас " безполезни " системи и така или иначе се връщате към каменната ера и ще бъдете като Флийнстоун винаги еко и със здрави крака.
  • #16
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 9,няма смисъл да я изключваш,защото климатика минава в икономичен режим,а когато не му е достатъчна енергията двигателя се включва сам и климатика си тръгва.
  • #15
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 8,скапана ти е марката дето си я купил. Моята от 2017г.нова ,тази година на 8 години и издъхна акумулатора и го подмених с нов,а гаранцията и изтече от преди 3 години. Глупостите,които пишета тук най-различни екземпляри,че изключвали съм ги срещал доста и съм обяснявал,че колата е направена различна от техните знания и с нищо не помагат на акумулатора да му удължат живота,но дървеняка си остава дървеняк. Всеки както иска така да си кара с включена или изключена система,но тя помага.
  • #14
    анонимен ( преди 3 месеца )
    То като видиш картинката на статията, може да се сетиш какво е и съдържанието. Старт-стоп системата е псевдо екологично решение и нито намаля разхода - при първоначално стартиране, двигателят взема повече гориво, отделя повече вредни емисии и си е стрес самото запалване. Ама пък си добавя оскъпявне, най-малкото за копчето, от което може да се изключи. Акумулаторите отделно.
  • #13
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Точно заради такива дивотии, колите струват все по-скъпо. Това е доказано най-мразената "екстра" по цял свят, измислена от зелените талибани. Във всички допитвания присъства. В САЩ я премахнаха, като безполезна и дори вредна и опасна в някои случай. Защо ли, ако беше нещо добро? Я вижте разликите в цените на акумулаторите за старт-стоп система и нормален акумулатор. Тази разлика след колко милиона км. ще можете да я избиете с няколкото милилитра гориво спестено.
  • #12
    start spri ( преди 3 месеца )
    Зелено-джендърска наложена ни насила "функционалност"Ако може да се изключи веднъж завинаги - най-добре!
  • #11
    До #7 ( преди 3 месеца )
    Навъртян ли е волана, старт стопа не се включва. Няма вариант толкова пъти да се е включила или паркирането е продължило 30 мин. Относно изключване или не, аз моята я изключвам зимата, но лятото я оставям. Полезно е за автоматичната кутия по задръствания.
  • #10
    СВ 2323 ХХ ( преди 3 месеца )
    Ааа те сега ше я оставя включена, изобщо нема да ви забавя! Тя даже не се и включва вече, тъй като в продължение на една година я изключвах преди да потегля и явно системата на колата вече е запомнила това. Добре че на другата ми кола Ауди А3 1999 година нямам такава простотия и двигателят ми си бръмчи без проблем на светофарите!
  • #9
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Щом е направено значи има някакъв смисъл,като сте в задръстване и мирише наоколо на изпарения сякаш е добре всички да го включват.Аз го изключвам заради климатика щото спира
  • #8
    П.Петков ( преди 3 месеца )
    Автомобилът ми бе на две години, когато акумолаторът сдаде. Колата като гаранционна се сдоби с нов. В момента, в който изтече гаранцията ( 5год.) първата ми работа бе да изключа Старт-Стоп системата за постоянно. Нека не ми създава ядове кога трябва и кока не тгябва.
fallback
Последни