Първата партида от новия китайски електрически кросоувър Leapmotor В10 вече пътува към Европа - включително и България - на борда на транспортен кораб на Grimaldi Lines. Моделът ще бъде официално лансиран на Стария континент по-другата седмица на автомобилния салон в Мюнхен. Leapmotor е и поредната китайска марка, навлязла на българския пазар, като вече се предлага у нас от "София Франс Ауто".

Новите В10 преди натоварването им в пристанището в Нинбо. Leapmotor построи специален кораб за доставки на автомобили към Европа в партньорство с Grimaldi Lines
Първата партида от В10 - общо 9241 автомобила - бе натоварена на кораба на 26 август. Електрическият компактен кросоувър е анонсиран с цена 29,900 евро за Европа, макар че може да има разлики в крайните цени за отделните пазари.
В Китай автомобилът се продава от пролетта на цени между 99,800 и 129,800 юана - тоест между 12,000 и 15,600 евро. Причините за двойно по-високата цена за Европа трябва да се търсят в по-дългия списък със задължително оборудване, изисквано от Брюксел, с търговските мита и, по всяка вероятност, със скритите субсидии за насърчаване на електромибилите на вътрешния китайски пазар.

Интериорът на Leapmotor B10
Компанията Leamotor (търговско название, иначе е регистрирана като Zhejiang Leapmotor Technology Co) e основана в Ханджоу през 2015, а от 2023 акционер в нея е гигантът Stellantis. Бившият вече шеф на концерна Карлос Тавареш роди идеята Stellantis да продава колите на Leapmotor на Стария континент през съществуващата си мрежа. Водеха се дори преговори за европейска сглобка, най-вероятно в италианските заводи на Fiat. Логично вносител в България е тукашният представител на Stellantis - "София Франс Ауто". Компанията дистрибутира на българския пазар също Peugeot, Citroen, Opel, DS, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Abarth, Piaggio и също Isuzu.
Какво предлага Leapmotor (ГАЛЕРИЯ):
Базовата версия се задвижва от един електромотор на задната ос с максимална мощност от 177 конски сили, и 56-киловатчасова батерия, осигуряваща автономен пробег от 510 км. Това обаче е измерено по китайския тестов цикъл CLTC, който по правило дава по-оптимистични резултати от използвания в Европа WLTC.
По-мощната версия на автомобила има 215 коня и 67-киловатчасова батерия с до 600 км пробег. И двете батерии са с литиевожелязофосфатна химия (LFP).


18