IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как работи кикдаунът и защо е важно да го познавате?

Това е един от най-важните инструменти за бързо и безопасно ускорение

Ако шофирате автомобил с автоматична скоростна кутия, вероятно сте чували за термина "кикдаун" (kickdown). Но какво точно означава той и как може да ви помогне на пътя? "Кикдаун" не е просто функция, а един от най-важните инструменти за бързо и безопасно ускорение на автомобила.


кикдаун


Какво представлява "кикдаун"?

"Кикдаун" е скрита функция, която се активира, когато натиснете педала на газта докрай. В този момент, под педала се усеща леко съпротивление. Когато го преодолеете, вие давате сигнал на скоростната кутия да превключи на най-ниската възможна предавка, за да може двигателят да достигне максимална мощност и да осигури възможно най-бързото ускорение.

Кога да го използвате?

Тази функция е особено полезна в няколко ситуации:

При изпреварване: Това е най-често срещаната ситуация, в която се използва "кикдаун". Ако сте натоварено с товар или изпреварвате на магистрала, бързото ускорение е ключово за вашата безопасност.

При сливане в трафика: Когато се опитвате да се включите в натоварено движение от пътека за ускорение, "кикдаун" ще ви помогне да се слеете с трафика бързо и без риск.

При движение нагоре: Ако изкачвате стръмен наклон, "кикдаун" ще осигури допълнителната мощност, за да преодолеете съпротивлението.

Разлики между автомобилите

"Кикдаун" е стандартна функция за повечето модерни автомобили с автоматична скоростна кутия, независимо от марката. Разликата е в това, колко бързо и плавно реагира системата. При спортните автомобили тя е много агресивна, докато при семейните модели е по-плавна.

Разбирането как работи "кикдаун" може да подобри шофьорските ви умения и да ви осигури повече сигурност на пътя. Затова, не се страхувайте да го използвате в подходящи ситуации.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пепино ( преди 3 месеца )
    Жива да не бях какви интелигентни писаници.Благодаря ви,че ми отворихте очите
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Народ ( преди 3 месеца )
    Имам чувството, че Петърчо и Руменчо са едно и също лице. Едни и същи глупости. Споделят 1 мозък. Малък!
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Юнак Балкански ( преди 3 месеца )
    Да. Кикдауна в автоматиците съществува. Аз предпочитам да включа Спорт бутонна и тогава колата става пъргава и направо подскача.
  • #4
    16 rate up comment 5 rate down comment
    С Кар ( преди 3 месеца )
    Тея с ватовете какво се бутат в краката на конете
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Сандо ( преди 3 месеца )
    "..пътека за ускорение....."Няма какво да се каже! Страхотен превод! Все едно превеждаж *** от единия баир на другия.
  • #2
    4 rate up comment 18 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 месеца )
    И двете ни електрички са с предно и си ускоряват много добре, няма някаква мега драма като например коните на спарк. Измислено е добре при някои модели. Е, при рязко тръгване от място с пedaлa на тока до пода сигурно ще има малко насам-натам, обаче като си е твоя колата и внимаваш малко повече... Но от 40-50 км/ч нагоре и до пода е супер. По планински пътища съм изненадан, че не поднасят и двете особено, но пак не ръчкам чак толкова...
  • #1
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    на старата ми таратайка 100 коня астматик без кик даун нищо, новата е 160 коня обаче е майлд хибрид и ако натиснеш здраво и от батерята влизат още нютонметри и става прекалено върти предни гуми затова много рядко, тези с електрички с предно не мога да ги мисля изобщо.