IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво свисти под капака и как да решите проблема?

Пренебрегването на този звук от ремъка гарантира огромни проблеми

Защо под капака може да се появи свистене, наподобяващо свирене, категорични са автомобилни експерти, които посочват и какви стъпки ще ви помогнат да се отървете от този звук. Най-често причината е приплъзване на задвижващия ремък на ролките.


ремък


В съвременните автомобили са монтирани V-оребрени ремъци с обратна гладка страна и няколко надлъжни клина. Един ремък обикновено задвижва алтернатора, компресора на климатика, помпата на сервоусилвателя на волана и водната помпа.

Основните фактори, които причиняват свистене:

1. Повишено натоварване. Особено опасно е, ако един от агрегатите се задръсти - в този случай двигателят трябва незабавно да бъде изключен.

2. Недостатъчно напрежение на ремъка. Слабо опънат колан се затяга и когато автоматичният обтегач изчерпи ресурса си, той се заменя заедно ремъка.

3. Влага или замърсяване. Капки вода или замръзване изчезват, когато двигателят се загрее, а прахът, мазнините или други замърсители изискват почистване на ролките и често подмяна на ремъка.

4. Стареене на каучуков материал. С течение на времето гумата изсъхва и се напуква, така че старият ремък трябва да бъде заменен с нов.

5. Неправилна траектория на уплътнението. Грешките при маршрутизиране поради големия брой ролки обикновено водят до приплъзване.

Пренебрегването на свистене може да доведе до скъсване на ремъка, повреда на помпата за охлаждаща течност или попадане на отломки под ангренажния ремък, а това означава скъпи ремонти на двигателя.

При подмяна се препоръчва да изберете продукти от надеждни марки. Ако предпочитате бюджетни аналози и искате да спестите от услугите на сервиз, уверете се, че имате нужните умения, а също така и оборудване, за да се справите.

0 от 500
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 3 месеца )
    Щом е от П. Захариев - не се чете. Следващата статия, моля...
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Заболя ме глава ( преди 3 месеца )
    Е такава статия чак до сега не бяхте пускали - абсолютно не се разбира нищо... все едно ги е писало поколението на Виктор влетяващия в автобуси с доста ъп ЕйАй...- Особено опасно е, ако един от агрегатите се задръсти. - Как се задръства??-Грешките при маршрутизиране поради големия брой ролки обикновено водят до приплъзване.-Капки вода или замръзване изчезват, когато двигателят се загрее, а прахът, мазнините или други замърсители изискват почистване на ролките и често подмяна на рем ...