IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda патентова 6-тактов двигател, който произвежда водород от бензин

Японците са готови със „система за реформиране на горивото в превозни средства“

Mazda е една от автомобилните марки, която инвестира най-много в технологии за двигателите на своите модели. Японският производител се бори със замърсяващите емисии, развивайки синтетични горива, а сега вече е ясно, че вижда водорода като заместител на бензина.


Mazda


Компанията от Хирошима знае, че електрическите превозни средства не са единствената форма на задвижване за бъдещето и това е нещо, което искат да демонстрират с нови решения в областта на традиционното горене. Както вече направиха с намаляването на размерите, принципът, който всички производители следват и който Mazda непрекъснато отхвърля. И продължава да го прави, според това изтичане на патентна регистрация, открита от австралийски колеги, в която можете да видите схемата на шесттактов двигател.

Тази конфигурация не е нова, тъй като Porsche също я е проучил, но фактът, че този двигател с вътрешно горене може да работи както на бензин, така и на водород и че не отделя никакви емисии на CO2 в атмосферата. Това звучи невъзможно, но японските инженери са го направили възможно, въпреки че изобщо не е лесно.


Mazda


Mazda е кръстила патента си „система за реформиране на горивото за превозни средства“, въпреки че това име не е точно целта на самия двигател. Операцията е по-сложна, защото го прави с бензин, но чрез катализатор и топлина изкопаемото гориво се трансформира в малки количества водород, който след това изгаря, генерирайки чист въглерод.

Достатъчно е да се каже, че ако няма достатъчно водород, това не е проблем. Двигателят работи на бензин и докато се генерира химичният елемент, за който те не се нуждаят от големи резервоари за съхранение, а само от малък. Моторът работи на обичайните си четири такта, но има две екстри, които се появяват в края на цикъла, така че след етапите за всмукване, компресия и мощност се произвежда „рекомпресия“.


Mazda


В случая отработеният въздух се насочва към елемент, наречен „разлагател“, който не е нищо повече от каталитичен конвертор (катализатор), така че по време на изпускателния ход бензинът се впръсква в горещия отработен въздух, което кара чистия въглерод да се придържа към стените на каталитичния конвертор, които след това преминават в резервоара.

Проблемът е, че новият двигател би бил много по-сложен от сегашния двигател с вътрешно горене. Добавянето на цял допълнителен път на клапана означава повече части и сложен дизайн на главата на цилиндъра. Допълнителният клапан и изпускателният клапан ще трябва да се отварят и затварят от задвижващ механизъм, а не от разпределителен вал.


Mazda


Идеята е невероятна и със сигурност интересна. Но нейното внедряването е кошмар и действителната ефективност е под въпрос. Това обаче едва ли плаши Mazda, така че може би ще видим някаква производствена версия през следващите години.

0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 14 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 9. А ти не се ли усещаш, че на цената на dacia в България в Китай купуваш електромобил от сегмента на mercedes? И да, за 4000 долара, което са три средни работни заплати в Китай си купуваш Малък градски електромобил с на размерите на volkswagen up, който вдига само 100 км в час и изминава само 200 км с едно зареждане. Въпросът е какъв автомобил можеш да си купиш за тези 4000 долара в Европа? Колко е най-ниската цена на автомобил и погледни какъв автомобил можеш да си купиш в Китай с тези пар
  • #9
    19 rate up comment 6 rate down comment
    До точката ( преди 3 месеца )
    Първо електричките в Китай са по-евтини от ДВГ защото смятат и голф количките. Второ като цяло са евтини защото ВСИЧКИ, в последно време дори BYD продават на загуба. И трето не се ли сещаш че след като държавата в момента прибира около 50% от цената на всеки литър гориво който сипеш (в момента около 1.15лв) ще иска подобни приходи и като всички минат на ток? В момента при 7/100 разход държавата прибира 8лв. А ти искаш да караш за 5лв общо.
  • #8
    7 rate up comment 12 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Като се появи антиелектрика тук и започна отново да говори за радиация от електромобилите и умиране от лъчева болест, проверих какво сме говорили с него през 2017, когато Антиелектрика който е ИНЖЕНЕР ПО ЕЛЕКТРОТЕХНИКА демонстрираше че не знае закона на Ом за цялата верига. Още тогава обясних, че разликата между батериите от едно време и съвременните е ВЪТРЕШНОТО СЪПРОТИВЛЕНИЕ, което се ПОДОБРЯВА всяка година и то решава АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ ПРОБЛЕМИ НА БАТЕРИИТЕ . Резултатите вече СА НАЛИЦЕ.
  • #7
    10 rate up comment 13 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 5. За всеки технически образован човек е ясно че електромобилите от година на година стават все по-прости и по надеждни, но за сметка на това по-евтини. А при електромобилите с ДВГ е точно обратното - стават все по-скъпи, по-сложни и по ненадежни, изискващи все по-скъпа поддръжка дори като консуматив, без да броим планираното остаряване което ги прави нерентабилни за поддръжка след изтичане на гаранцията.
  • #6
    11 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 4. А какъв е проблемът на Китай според тебе? Какво плаща обществото и защо трябва да му е лошо че за три-четири средни заплати в големите градове си купува чисто нов електромобил нисък клас, или трябва да мизерства около половин година за да си купи среден клас или с годишната си заплата да си купи електромобил за който ти ще трябва да работиш 10 години за да си го купиш в Европа? Същия автомобил произведен в Китай, помисли дали на китайците им е зле или на тебе?
  • #5
    14 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Мухъхъ, мухъхъ, мухъхъ, електрикарите били "най-прости и надежни". И щели да се наложат (като какво ще се наложат, не става ясно). Конглокентния, моля ти се, изкажи си и ти мнението, Бероне :)))
  • #4
    21 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 3 Ням аобществото, да ти плаща за евтината електричка. Китай върти голяма мизерия с тея цени и им коства все повече и повече. Норвегия е като Дубай, но разлиакта е, че режат през кръста с данъци всеки и хич не е такъв "рай" за какъвто го мислят всички.
  • #3
    8 rate up comment 9 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До две. Въглищата ще умрат много преди ДВГ. А винаги ще има иновативни оръжия ДВГ, отрови, иновативни храни от петрол и скакалци, но не всичко иновативно е добро. Запомнете го. Точно както не всичко е иновативно е лошо. Има неща като естествената храна например, които няма нужда да се подобряват. Може да се подобри отглеждането на храната, но не и самата храна. Може да се подобри производството на ток и съхранението му, но той ще си остане най-ефективното задвижване.
  • #2
    10 rate up comment 25 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Електромобилите няма да се наложат заради екологията, а защото са най-простите и надежни. Ще се наложат защото са най-евтиното решение. Ще се наложат когато станат такова и там където станат такова. Като например в Китай и Норвегия където вече са станали по-евтини от ДВГ. Това с различни темпове ще стане навсякъде по света независимо от лозунгите на Мазда и Toyota, че електромобилите няма да преминат 30% пазарен дял и те продължават да търсят какви ще са останалите 70% за да са първите.
  • #1
    14 rate up comment 44 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Мазда патентова постоянната си, мизерна нерелевантрност като производител и оцеляване на ръба още през 70-те години, когато реши, че изоставеният от немците Ванкел е бъдещето на ДВГ. Оттогава всеки един опит "да е различна" се е превръщал в зрелищен провал.