fallback

Съвременните автомобили се оказват твърде широки за пътищата

Това вече се отнася не само за улиците в градовете, но дори за магистралите

През последните години в автомобилната индустрия се наблюдава ясна тенденция за увеличаване на размера на леките автомобили. Превозните средства, които преди десет години лесно можеха да се поберат в тесни ленти и тесни улици, сега започват да създават трудности на шофьорите. Най-забележимите проблеми се появяват на местата на стесняване, особено по време на ремонт на пътища и магистрали.

Анализът на промените в размерите на леките автомобили ясно показва, че съвременните модели са много по-широки от своите колеги отпреди няколко десетилетия. Например през 70-те години на миналия век компактните превозни средства като Volkswagen Golf имаха средна ширина от 1,6 метра. В момента автомобилите от същия сегмент са средно с около 20 сантиметра по-широки.

Нарастващите размери на автомобилите са проблем за шофьорите

Нарастващите размери на автомобилите имат своите причини - от изискванията за безопасност, през очакванията на клиентите за комфорт, до нарастващата популярност на SUV и кросоувърите. Последиците от това явление обаче все повече се усещат от участниците в движението. Проблеми възникват особено в местата на стесняване, особено при обновяването на пътища и магистрали. Лентата, която трябваше да бъде достатъчна за плановете на инженерите, на практика се превръща в изпитание за търпението и прецизността на шофьорите.

Добър пример за мащаба на проблема са германските магистрали. В зоните за пътни работи в лентите – особено левите, често са ограничени до максимална ширина на превозното средство от два метра. Статистиката обаче показва, че за няколко години около 70% от новорегистрираните автомобили с външни огледала са надхвърлили това измерение. Това означава, че на практика само малки превозни средства и мотоциклети имат достъп до лявата лента.

Как безопасно да шофирате през участъци с ремонт?

Германският автомобилен клуб ADAC отдавна алармира - съвременните автомобили са твърде широки, а лентите в зоните за пътно строителство са твърде тесни. Ето защо експертите са подготвили специално ръководство, за да улеснят живота на шофьорите при шофиране в такива условия.

Основният съвет е – стойте най-вдясно и и не очаквайте, че лявата лента ще ви позволи да шофирате по-бързо. Разлика в скоростта от 10 км/ч за петкилометров участък е само 25 секунди "спестяване" - цена, която често струва стрес и риск.

Експертите на ADAC посочват още, че една от основните причини за произшествия в зоните на пътни работи са сблъсъците с превозни средства в съседната лента. Затова те препоръчват да се ограничи паралелното шофиране, тоест постоянно преминаване от една лента в друга, да се поддържат по-големи разстояния и умишлено да се избягват маневри, които могат да увеличат риска от страничен контакт.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Та въпросът е ,че всеки иска да се представи пред хората, той не си купува максимално практичната за себе си кола,а тази, която смята,че прави повече впечатление. Дори carpe diem е коментирал, неудобна му е колата за паркиране и маневриране, но не я сменя за по-маневрена или по-компактна. Това е положението, робуване на хорското мнение, а това е зависимост от мнение на хора,които никак не се интересуват от теб. Иначе има толкова хубави и практични коли - като започнем от Toyota Aygo X< минем пре
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Грандоманията на хората прави това, всеки иска да бъде ВИДЯН, забележи видян в по-голяма, по-нова и по-луксозна и по-бърза кола? Защо? Защото е самовлюбен и мисли,че всички него гледат,а е точно обратното всеки гледа себе си и е същия егоист като него, това че му гледат колата не означава,че му се възхищават, а просто им е интересна колата, едни му завиждат, други гледат по навик,трети гледат защото е нова кола, други гледат дали ще е трамвая или нова кола те си гледат.
  • #6
    carpe_diem ( преди 3 месеца )
    ... Парктрониците винаги пищят на умряло, а и новите коли май не ги правят много маневрени - карал съм над 20 различни модела последните 2-3 години. Влизане и излизане от паркомясто е доста по-тегаво от повечето стари коли. Говорим за кола 4.60 дълга, завива на тесни пространства доста по-зле от предишната, дето беше над 4.80. А първият ми СААБ (9-3, D-сегмент), беше пак 4.60, но само 1.71 м широк, имаше максималните 16 точни на страничен удар, което е важно. Но не ми е било тясно вътре... :D
  • #5
    carpe_diem ( преди 3 месеца )
    И при нас при безкрайния ремонт на Хемус, като има две ленти в едната посока и една в другата, в по-лявата лента от двете е доста тесничко. Отделно като някой е закачил някой колец и го е позавъртял, става още по-забавно. А колите са брутално широки. Вече С-сегмент е 1.80, D-сегмент е 1.85, а много коли дори без огладалата са си и по 2 метра. При наистина 1.60-1.70 едно време, разликата е огромна. Но основно с нашето, което е широко 1.86 м, срещам затруднения при маневриране и паркиране.
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ха, добър денВсеки иска да кара танки да се мисли за господ, а после тясно било..
  • #3
    Така ( преди 3 месеца )
    Хайде пак глупост. Колите трябва да са широки за комфорт. А трябва да си оправят пътищата. Как минават широките камиони тирове джипове. Проблемът е в главите на проектанти изпълнители. При ремонт да предвидят по широки ленти.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Питам, защо ли в Америка нямат такива проблеми в тамошните параходи? Отделно, когато се кара в ремонт едната лента е по-широка - за камиони и който не е сигрен и се притеснява да си кара там. И не на псоелдно място - ами като си купувате голяма кола, научете и размера и се научете да я карате.
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    що за глупости...
fallback
Последни