Иновацията е разработена и използвана от Bugatti в техния модел Veyron, тази система представлява голямо задно крило, което може да се повдигне и да промени ъгъла си само за 0,4 секунди, действайки като въздушна спирачка.

Основната цел на тази система е да осигури допълнителна спирачна сила при високи скорости. Когато водачът натисне спирачките при скорост над 200 км/ч, задното крило на Veyron автоматично се изправя под ъгъл от 55 градуса. По този начин то увеличава съпротивлението на въздуха, осигурявайки допълнителна спирачна сила, която помага за съкращаване на спирачния път.
Въпреки че е изключително ефективна, тази технология не намира широко приложение в серийното производство на автомобили. Причината е, че е приложима само при суперавтомобили, които развиват много високи скорости, и е изключително скъпа за производство и поддръжка. По-късно същата концепция е развита и в модели като McLaren P1 и Lamborghini Huracán Performante.
Active Aero Brake на Bugatti Veyron остава ярък пример за безкомпромисните инженерни решения, които са необходими за достигане на екстремни нива на производителност. Макар и да не се е превърнала в масова екстра, тя завинаги остава в историята като една от най-впечатляващите технологични иновации.


2