IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Bugatti заложи на техника от 1881 година в модел за 4 милиона евро

Френската компания превърна салона на хиперколата Tourbillon в музикална кутия

Bugatti навлезе в ерата на електрификацията с хибридния хиперавтомобил Tourbillon с 1800 к.с. Това чудовище заменя W16 двигателя на своя предшественик Chiron с V16, което му позволява да спечели както по отношение на мощност, така и на лекота. Той също така обещава да бъде и "по-музикален" благодарение на премахването на турбокомпресорите, които са склонни да заглушават шума на двигателя.


Bugatti Tourbillon


За да радва слуха на пътуващите в автомобила, най-новият модел на френската компания, ще може да разчита и на изключителна аудио система. Достатъчно, за да оправдае сметката, която започва от 3,8 милиона евро без данъци и може да се покачи още повече благодарение на персонализации или опционални пакети.

Основната характеристика на аудиосистемата на Tourbillon е липсата на високоговорители. Това е избор, който противоречи на тенденцията, засягаща много модели от висок клас. Volvo EX90, например, може да се похвали с възможността да побере до 25 високоговорителя. Точно обратното направи чехът Мате Римац, който пое елзаската марка през 2021 г.. Той реши да превърне салона като музикална кутия.


Bugatti Tourbillon


Римац обясни как е решил проблема с лекото дразнене, причинено от рева на V16 двигателя с мощност 1800 к.с. на водачите на хиперавтомобила Tourbillon. Инженерите на компанията използвали самото тяло от въглеродни влакна, за да предават звука, трансформирайки го в голям високоговорител с помощта на пиезоелектрични елементи: естествени или синтетични кристали, които генерират електрически заряд в отговор на приложено напрежение.

Това свойство е открито от френските братя физици Пиер и Жак Кюри през 1881 година, докато анализират компресията на кварца. "Пиезоелектричният високоговорител използва малък кварцов кристал. Той от своя страна изпраща електрически сигнал, който вибрира диафрагма - малко парче метал, много по-леко от магнитите в традиционните високоговорители", обяснява Римац.


Bugatti Tourbillon


Bugatti не може да си позволи да добавя повече тегло и пространство към своите модели, поради което е проектирала тази система, за която Римац твърди, че е гениален ход. "Качеството на звука на тази кола е невероятно в сравнение с това на Chiron", посочва той. Ако обаче предпочитате симфонията на двигателя пред тази на озвучителна система, колкото и сложна да е, най-новото творение на Bugatti се предлага и с пакет, наречен Équipe Pur Sang, който включва осем ауспуха. Това е два пъти повече от оригинала... за едва 230 000 евро повече, приблизително колкото едно Ferrari Amalfi.

0 от 500