IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Без изненада – американците са най-доволни от японските марки

Subaru изпревари Mazda и Toyota в проучване за удовлетвореност на потребителите

Американските потребители стават по-малко доволни от превозните си средства, става ясно от последното проучване American Customer Satisfaction Index Automobile Study. Общият индекс на удовлетвореност е спаднал с един пункт – до 79, като това е и средният резултатът на масовите марки. При премиум брандовете той е 80%, но има и още една група от малки производители, която е отделена като „други“. Нейният резултат е най-нисък – 74%.


Subaru


Както в повечето подобни изследвания, така и тук доминират японските марки, като лидер в масовия сегмент е Subaru с 85%. Следват Mazda и Toyota на второ място с 82, докато Buick, GMC и Honda делят третото място с 81. На обратния полюс са марките на Stellantis, представени на американския пазар. Последните 4 места в класацията се заемат от Jeep (74), Dodge (72), Chrysler и Ram – по 69.

Най-удовлетворяващите масови марки:

Subaru - 85 (+2%)

Mazda - 81 (+1%)

Toyota - 82 (-1%)

Buick - 81 (+1%)

GMC - 81 (+2%)

Honda - 81 (-1%)

Hyundai - 80 (+3%)

Chevrolet - 79 (0%)

Ford - 78 (-1%)

Nissan - 78 (+1%)

Volkswagen - 78 (0%)

Kia - 77 (-4%)

Jeep - 74 (-1%)

Dodge - 72 (-3%)

Chrysler - 69 (-3%)

Ram - 69 (-9%)

Интересното е, че удовлетвореността от повечето компоненти и преживявания, свързани с превозното средство, е до голяма степен непроменена. Има обаче спадове, свързани с технологиите и безопасността. Последното проучване също така въвежда две нови категории – очаквана бъдеща препродажба или стойност на размяна и разстояние на шофиране с пълно зареждане или пълен резервоар с бензин, като и потребителите не бяха особено развълнувани от нито едното, нито другото, особено за електромобилите.


Lexus


При премиум марките лидер също е японски производител – Lexus, с резултат от 87. На второ място е Mercedes (82), а Cadillac и Tesla си поделят третото с 81. BMW завърши на последно място с резултат 75 и загуби четири точки спрямо класацията от 2024.


Най-удовлетворяващите премиум марки:

Lexus - 87 (+6%)

Mercedes-Benz - 82 (-1%)

Cadillac - 81 (-1%)

Tesla - 81 (-2%)

Acura (Honda) - 78 (+1%)

Audi - 77 (-4%)

BMW - 75 (-4%)

Купувачите на луксозни автомобили са по-малко доволни от редица неща, включително шофиране, екстериор, интериор и технологии. Отбелязва се също така спад в безопасността и надеждността.

Освен разделението между мейнстрийма и лукса, хората са по-малко доволни от хибридите и електромобилите. Хибридите паднаха с два пункта до 80, докато електрическите превозни средства паднаха с четири пункта до 73. Това е в контраст с моделите, задвижвани с бензин, които останаха стабилни с индекс на удовлетвореност от 80.


​​​​​​​

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Пазара не лъже ," (sic) - Не, не лъже. Хората лъжат. Хората са нискоинтелигентни. Хората са бедни. Това е класация за МНЕНИЯ. А мнението на мухата е, че лааййното е вкусно. Както беше написал един колега, кремвиршите са няколко пъти по-продвани от филе Елена, значи са най-доброто. Това е логиката на японофилът.
  • #7
    20 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За пореден път и поредна година, японците са начело на тези класации. Там си нямат АутоБилд да им промиват мозъците за немското "качество". Там хората карат много и имат много ясна представа кои коли си струват и кои не. На немските кошници им остана само името и нищо друго. Купуват ги само комплексари и технически неграмотни хора, които да покажат на останалите каква лъскава бричка имат.
  • #6
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Тротинетка чат бот ( преди 3 месеца )
    Американците купуват Тесла.Статистически е доказано.
  • #5
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Американците са практични хора. Пропагандата така и не успя да им промие мозъците че тракащия пушещ дизел е премиум за разлика от на европейците. Останалото просто следва.
  • #4
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пазара не лъже , както в Европа така и в Америка ! Продажбите са критерия , а вие тук са правете на анализатори.
  • #3
    4 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Американският пазар е все едно в Европа да се продават само Дачия, Грейт Уол и Донгфенг.
  • #2
    3 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Американците са онеправдани. Как да повярваме на класация, в която водят Субару и Мазда - двете най-лоши японски марки и пример за пълна, безхаберна, безидейна автомобилна инженерна смрраад? Не че Тойота и Хонда са по-много по-добре. Местните марки са много зле. Японските са също толкова зле и са си изградили маркетинга като контреапункт на американските, които не са никакъв еталон. VW продава модели, които нямат нищо общо с европейските. Каквото повикало, такова се обадило.
  • #1
    26 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Фактът, че тука се перчим с бмв и ваг показва колко сме далеч от реалния свят всъщност. Някои марки тотално пропадат като качество, тука комшията гледа лошо с немското комби, а пуши повече от вартбург.