Американските потребители стават по-малко доволни от превозните си средства, става ясно от последното проучване American Customer Satisfaction Index Automobile Study. Общият индекс на удовлетвореност е спаднал с един пункт – до 79, като това е и средният резултатът на масовите марки. При премиум брандовете той е 80%, но има и още една група от малки производители, която е отделена като „други“. Нейният резултат е най-нисък – 74%.

Както в повечето подобни изследвания, така и тук доминират японските марки, като лидер в масовия сегмент е Subaru с 85%. Следват Mazda и Toyota на второ място с 82, докато Buick, GMC и Honda делят третото място с 81. На обратния полюс са марките на Stellantis, представени на американския пазар. Последните 4 места в класацията се заемат от Jeep (74), Dodge (72), Chrysler и Ram – по 69.
Най-удовлетворяващите масови марки:
Subaru - 85 (+2%)
Mazda - 81 (+1%)
Toyota - 82 (-1%)
Buick - 81 (+1%)
GMC - 81 (+2%)
Honda - 81 (-1%)
Hyundai - 80 (+3%)
Chevrolet - 79 (0%)
Ford - 78 (-1%)
Nissan - 78 (+1%)
Volkswagen - 78 (0%)
Kia - 77 (-4%)
Jeep - 74 (-1%)
Dodge - 72 (-3%)
Chrysler - 69 (-3%)
Ram - 69 (-9%)
Интересното е, че удовлетвореността от повечето компоненти и преживявания, свързани с превозното средство, е до голяма степен непроменена. Има обаче спадове, свързани с технологиите и безопасността. Последното проучване също така въвежда две нови категории – очаквана бъдеща препродажба или стойност на размяна и разстояние на шофиране с пълно зареждане или пълен резервоар с бензин, като и потребителите не бяха особено развълнувани от нито едното, нито другото, особено за електромобилите.

При премиум марките лидер също е японски производител – Lexus, с резултат от 87. На второ място е Mercedes (82), а Cadillac и Tesla си поделят третото с 81. BMW завърши на последно място с резултат 75 и загуби четири точки спрямо класацията от 2024.
Най-удовлетворяващите премиум марки:
Lexus - 87 (+6%)
Mercedes-Benz - 82 (-1%)
Cadillac - 81 (-1%)
Tesla - 81 (-2%)
Acura (Honda) - 78 (+1%)
Audi - 77 (-4%)
BMW - 75 (-4%)
Купувачите на луксозни автомобили са по-малко доволни от редица неща, включително шофиране, екстериор, интериор и технологии. Отбелязва се също така спад в безопасността и надеждността.
Освен разделението между мейнстрийма и лукса, хората са по-малко доволни от хибридите и електромобилите. Хибридите паднаха с два пункта до 80, докато електрическите превозни средства паднаха с четири пункта до 73. Това е в контраст с моделите, задвижвани с бензин, които останаха стабилни с индекс на удовлетвореност от 80.


7