Купувачите на нови автомобили са по-доволни от всякога от новите си превозни средства. Това сочи 30-ото годишно проучване на J.D. Power APEAL, което пита потребителите какво харесват и какво не харесват в чисто новите си автомобили. Резултатът тази година е най-високият в историята, като за първи път от близо десетилетие всяка област на превозното средство подобрила резултатите си.

Porsche и Mini запазват местата си като водещи марки в премиум и масовия сегмент, докато BMW постига най-висок резултат за отделен автомобил. Този път това е X6, което изпреварва победителя от миналата година – 7-Series, а като цяло представянето на германската марка в класацията показва, че дори технологично тежките модели се приемат добре от купувачи, които не винаги харесват високо технологични неща.
Проучването на JD Power Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL) има за цел да измери как превозните средства осигуряват положително изживяване през първите 90 дни. Това обхваща области като дизайн, производителност, използваемост и възприеман комфорт, но не отчита ремонтите, които играят основна роля в други класации на компанията.

Изследват се общо 37 качества на автомобила, като през тази година най-голям ръст на удовлетвореност сред клиентите записва икономията на гориво – цели 13%. Следват инфотеймънтът и интериора, които увеличават резултата си от миналата година с 6%.
В класацията на премиум марките няма изненади, като освен Porsche и BMW високи резултати постигат Land Rover, Jaguar, Rivian и Tesla, докато Audi, Acura, Infiniti, Volvo и Lexus са на обратния полюс. При масовите брандове след Мini се подреждат Dodge и GMC. Тук изненадващо Mazda, Subaru и Jeep са оценени ниско от купувачите.

BMW Group получава най-много победи при модели, като на първо място в своите сегменти се нареждат X6, X1, 4-Series, X4 и Mini Countryman. Следва Hyundai Group със Santa Fe и Santa Cruz, както и Kia K4 и K5, които също печелят в своите.
Проучването се основава на отговорите на 92 964 собственици на нови превозни средства от моделна година 2025, които са анкетирани след 90 дни собственост. Те са категорични, че най-големият проблем на новите коли отново са информационно-развлекателните системи, а най-надеждното превозно средство е германски спортен автомобил със среден двигател.


4