Производството на автомобили е най-голямата индустрия на планетата - но също и най-трудната. Хиляди компании, процъфтявали в един момент, в следващия са се оказали изправени до стената и са загивали. Като се започне от славни пионери като De Dion-Bouton, Panhard и Duesenberg, и се приключи със съвсем пресни примери, чиито автомобили още се движат по българските пътища. Нека си припомним 13 от най-сериозните сгромолясвания в автомобилната история.
12 славни марки, които загинаха (ГАЛЕРИЯ):
Talbot
Англо-френска компания, основана още през 1902 от Чарлз Четуинд-Талбът и Адолф Клеман-Бавар. Малко имена в автомобилната индустрия имат по-оплетена история: обединение със Sunbeam и Daracq, продажба на френската фабрика на Антонио Лаго (което ражда легендарните Talbot-Lago, мечта на всеки колекционер днес), придобиване на британския клон от Rootes, после от Chrysler, и накрая от Peugeot. Днес правата върху марката са притежание на Stellantis, но там са по-загрижени да спасят сегашните си брандове, отколкото да възраждат позабравени.
Последните коли с името Talbot - евтини компактни модели - се произвеждаха до 1986.
Англо-френска компания, основана още през 1902 от Чарлз Четуинд-Талбът и Адолф Клеман-Бавар. Малко имена в автомобилната индустрия имат по-оплетена история: обединение със Sunbeam и Daracq, продажба на френската фабрика на Антонио Лаго (което ражда легендарните Talbot-Lago, мечта на всеки колекционер днес), придобиване на британския клон от Rootes, после от Chrysler, и накрая от Peugeot. Днес правата върху марката са притежание на Stellantis, но там са по-загрижени да спасят сегашните си брандове, отколкото да възраждат позабравени.
Последните коли с името Talbot - евтини компактни модели - се произвеждаха до 1986.


1