fallback

Исландски фермер навъртя над 1 млн км със Skoda Octavia

Колата от първо поколение е с оригиналния 2,0-литров бензинов двигател, скоростна кутия и съединител

Преди известно време фермер на име Йомундур Оласон се свързва с дилър на Skoda в Исландия. Любопитен е да разбере какво ще показва таблото на неговата Octavia от първо поколение с 2,0-литров бензинов двигател след милион километра. Дилърът не знае отговора, защото никога преди не се е сблъсквал с нещо подобно, затова решава да видят заедно.

Йомундур прекарва безброй часове в шофиране на своята Octavia, често от дома си до овцефермата си в Боргарфьордюр, както и на по-дълги пътувания из острова. "Бил съм на много места в Исландия и имам мили спомени от тези пътувания. Най-дългото ми пътуване с колата беше около хиляда километра, когато посетих Западните фиорди. Определено препоръчвам да спрете до водопада Динджанди", казва той.

Започва да кара автомобила през 2007 г., въпреки че съпругата му е зад волана на колата от 2003 г. "Това беше първата ми Skoda. Бях притежавал няколко коли, но никоя от тях не беше толкова лесна за поддръжка и толкова надеждна. По-късно започнах да я използвам като служебен автомобил и едва тогава осъзнах колко страхотна кола е", спомня си исландският фермер.

Колата изисква само редовна поддръжка, а техническите проблеми са рядкост. "Не се среща често такава надеждност. Octavia-та просто продължаваше да работи, независимо от всичко", казва Йомундур. Макар че солидният дизайн със сигурност е част от формулата, редовната поддръжка е също толкова важна за постигането на такъв висок пробег.

"Редовното техническо обслужване е изключително важно. Трябва да следите за неща като амортисьори, радиатор и спирачки. Стилът на шофиране също има значение. Винаги съм се старал да не прегрявам двигателя. Никога не съм го форсирал над 3000 оборота в минута. Също така използвах само висококачествено масло и го сменях на всеки 30 000 километра", обяснява фермерът.

Неговата Octavia се налага да издържи на суровия исландски климат и ежедневния стрес от професията на собственика си. Йомундур я кара при всякакви метеорологични условия, по чакълести пътища и дори от време на време превозва овце. Невероятно е, че колата все още има оригиналния си двигател, скоростната кутия и дори съединителя. Според Йомундур, ключът към дълголетието е добрата грижа за колата и забелязването на дребни проблеми, преди да станат сериозни.

И така, какво се случва след преминаването на милион километра? Шест деветки гордо се подреждат на таблото - километражът просто не е проектиран за седемцифрена сума. Това обаче не помрачава радостта на фермера. Напротив, той сияе от гордост, че е преминал такъв легендарен етап. "Това беше невероятен момент за мен и пътуването до него беше чисто удоволствие. Запазих колата, дори когато всички ме съветваха да я заменя с нова. Винаги знаех, че ще достигне милион километра", посочва той.

В крайна сметка Йомундур сменя колите, но остава верен както на марката, така и на модела. Сега кара нова Skoda Octavia. Старата, със значителния си пробег след такава вярна служба, лесно би могла да бъде изложена в музей, но историята ѝ все още не е приключила. Тя ще бъде използвана в гимназия в исландската столица Рейкявик за обучение по механика като част от програмата по автомобилно инженерство.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    VW си е VW. Надеждност и комфорт. Едновременно. Научна фантастика за тойотка.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "масло и го сменях на всеки 30 000 километра" - Японофилчетата сменят на 7000 км и пак не могат да изкарат 300 000.
  • #1
    . ( преди 3 месеца )
    "Най-дългото ми пътуване с колата беше около хиляда километра" за 1 милион километра на този човек веднъж му се е наложило да измине 1000 км, но антиелектриците, ще си купят електромобил единствено и само когато направят пробега им МИНИМУМ 1 000 км. Затова ще изчакат още една година, защото другото важно условие е на капака да пише Toyota, а Toyota им обеща 1000 км за 2026!
fallback
Последни