fallback

Исландски фермер навъртя над 1 млн км със Skoda Octavia

Колата от първо поколение е с оригиналния 2,0-литров бензинов двигател, скоростна кутия и съединител

Преди известно време фермер на име Йомундур Оласон се свързва с дилър на Skoda в Исландия. Любопитен е да разбере какво ще показва таблото на неговата Octavia от първо поколение с 2,0-литров бензинов двигател след милион километра. Дилърът не знае отговора, защото никога преди не се е сблъсквал с нещо подобно, затова решава да видят заедно.

Йомундур прекарва безброй часове в шофиране на своята Octavia, често от дома си до овцефермата си в Боргарфьордюр, както и на по-дълги пътувания из острова. "Бил съм на много места в Исландия и имам мили спомени от тези пътувания. Най-дългото ми пътуване с колата беше около хиляда километра, когато посетих Западните фиорди. Определено препоръчвам да спрете до водопада Динджанди", казва той.

Започва да кара автомобила през 2007 г., въпреки че съпругата му е зад волана на колата от 2003 г. "Това беше първата ми Skoda. Бях притежавал няколко коли, но никоя от тях не беше толкова лесна за поддръжка и толкова надеждна. По-късно започнах да я използвам като служебен автомобил и едва тогава осъзнах колко страхотна кола е", спомня си исландският фермер.

Колата изисква само редовна поддръжка, а техническите проблеми са рядкост. "Не се среща често такава надеждност. Octavia-та просто продължаваше да работи, независимо от всичко", казва Йомундур. Макар че солидният дизайн със сигурност е част от формулата, редовната поддръжка е също толкова важна за постигането на такъв висок пробег.

"Редовното техническо обслужване е изключително важно. Трябва да следите за неща като амортисьори, радиатор и спирачки. Стилът на шофиране също има значение. Винаги съм се старал да не прегрявам двигателя. Никога не съм го форсирал над 3000 оборота в минута. Също така използвах само висококачествено масло и го сменях на всеки 30 000 километра", обяснява фермерът.

Неговата Octavia се налага да издържи на суровия исландски климат и ежедневния стрес от професията на собственика си. Йомундур я кара при всякакви метеорологични условия, по чакълести пътища и дори от време на време превозва овце. Невероятно е, че колата все още има оригиналния си двигател, скоростната кутия и дори съединителя. Според Йомундур, ключът към дълголетието е добрата грижа за колата и забелязването на дребни проблеми, преди да станат сериозни.

И така, какво се случва след преминаването на милион километра? Шест деветки гордо се подреждат на таблото - километражът просто не е проектиран за седемцифрена сума. Това обаче не помрачава радостта на фермера. Напротив, той сияе от гордост, че е преминал такъв легендарен етап. "Това беше невероятен момент за мен и пътуването до него беше чисто удоволствие. Запазих колата, дори когато всички ме съветваха да я заменя с нова. Винаги знаех, че ще достигне милион километра", посочва той.

В крайна сметка Йомундур сменя колите, но остава верен както на марката, така и на модела. Сега кара нова Skoda Octavia. Старата, със значителния си пробег след такава вярна служба, лесно би могла да бъде изложена в музей, но историята ѝ все още не е приключила. Тя ще бъде използвана в гимназия в исландската столица Рейкявик за обучение по механика като част от програмата по автомобилно инженерство.

fallback
  • #13
    Пропов ( преди 2 месеца )
    С новата Шкода и на една трета от тия километри да не се надява. Сигурно е максимум 1.6 с турбо и по 10 датчика на квадратен сантиметър. Но нека не пропускаме и някой важни фактори ,важни за колите. Той кара с много чиста държава и не живее в голям град. Това означава с хладен и чист въздух, без много прахоляк и микро частици в атмосферата. Това са много важни неща за здравето на машините (и хората).
  • #12
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това трябва да е новина ли? Записан съм във фейсбук група на Мерцедес Европа- всяка седмица някой си снима километража с около милион км. И не, не само мерцедеси от 80
  • #11
    Кочо Честименски ( преди 3 месеца )
    Возил съм се на две такива Шкоди таксита на около 900 хиляди километра. Никакво тропане, хлопане, двигателят мърка. Солидна изработка!
  • #10
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Аз карах Опел комбо на 1 008000
  • #9
    Ххххх ( преди 3 месеца )
    Я стига глупости още малко е и с оригиналното масло от завода
  • #8
    Захари ( преди 3 месеца )
    "Невероятно е, че колата все още има оригиналния си двигател, скоростната кутия и дори съединителя." - Ха, ха. Алоооо, със съединителя съвсем прекалихте.
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    този не е слизал от колата, направил е малка екологична катастрофа хич да не ми го дават за пример.
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    това е скрита реклама на нескафе
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Крадецът вика дръжте крадеца. Японофилче, много добре знаеш, че милионниците на Тойотка винаги са с по 2-3 основни ремонта и подменени редица важни компоненти. Тук ясно си пише, че няма подмени. Японофилчетата както винаги слагат вярата, желанието, омразата и пропагандния маркетинг на Тойотка пред фактите.
  • #4
    поКУРко ( преди 3 месеца )
    Ала Бала! И един мармот завива шоколад в овцефермата в Боргарфьордюр. Минимум три основни ремонта + скоростна кутия, окачване и т.н. Много автомобили с такива ремонти изминават такива километри!
fallback
Последни