IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Зарядни станции за EV се оказват опасни за здравето

Учени препоръчват при зареждане да се стои в колата със затворени прозорци и работещ климатик

Електрическите превозни средства са сочени за екологично решение на световните проблеми със замърсяването на въздуха, но изглежда, че крият мръсна тайна. В този случай това са високи нива на частици в близост до станциите за зареждане на електромобили.


зарядни станции


Изненадващото откритие е на учени от UCLA Fielding School of Public Health, които са измерили показания на 50 станции за бързо зареждане (DC) и са ги сравнили с други места. Учените са търсили потенциално опасни въздушни частици, известни като PM2.5, които са около 30 пъти по-малки от човешки косъм.

Проучване в Лос Анджелис установява, че градската фонова концентрация на PM2.5 е 7 до 8 микрограма на кубичен метър и се увеличава до около 10 до 11 на магистрали или на натоварени кръстовища. На бензиностанциите те достигат около 12 микрограма на кубичен метър, докато бързите зарядни устройства достигат средно 15 и достигат връх до 200.

Изследователите отбелязват, че най-високите нива са открити в кутиите със захранване на зарядните устройства, но концентрациите са спаднали „доста“ само на няколко метра. Те добавят, че „на няколкостотин метра няма забележима разлика в сравнение с фоновите нива на замърсяване“.

Според един от участниците в изследването – д-р Юан Яо, „нашите открития показват, че тези малки частици вероятно идват от ресуспендиране на частици около захранващите кутии на зарядните станции. Тя обясни, че шкафовете преобразуват електричеството от мрежата в постоянен ток, необходим за зареждане на електрически превозни средства, а също така съдържат вентилатори, за да ги предпазят от прегряване. Смята се, че тези вентилатори разбъркват прах и частици, правейки въздуха около зарядните станции „мръсен“.

„Тези частици са толкова малки, че могат да пътуват дълбоко в белите дробове и дори да влязат в кръвта ви – потенциално да доведат до сериозни проблеми като сърдечни или белодробни заболявания", допълва друг от изследователите - д-р Майкъл Джерет.

Въпреки рисковете, професорът по опазване на околната среда в Калифорнийския университет в Лос Анджелис - Ифанг Джу, е категоричен, че „електромобилите остават огромно подобрение в сравнение с превозните средства с вътрешно горене, като изследванията показват, че електрификацията на транспорта пречиства въздуха за всички.“

Учените смятат, че проблемът с емисиите от зарядните устройства могат да бъдат решени чрез добавяне на въздушни филтри към кутиите със захранване. И съветват шофьорите на електромобили да стоят в колите си със затворени прозорци и работещ климатик по време на зареждане.


0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 17 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Това е като да закъсаш на върха на планината и да имаш само половин литър бензин в резервоара. Проблемът очевидно не е в автомобила, А в междуушието на водача. Няма много голямо значение С какво задвижване е автомобилът ти. Редовно ще изпадаш в бедствено положение
  • #8
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Най-лошото и опасно за здравето е да си на 5% и или да не работи станцията или да има технически проблем, тогава може и да изпаднеш в бедствено положение...
  • #7
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Лелемале ( преди 4 месеца )
    По голяма тъпотия не бях чел.
  • #6
    3 rate up comment 16 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Да не говорим че всяка хладилна витрина пред бензиностанцията, вдига повече фини прахови частици, покрай които минаваш директно, за разлика от шкафовете на зарядните станции които са някъде надалече. По измислено "проучване от учени" не бях чувал.
  • #5
    0 rate up comment 16 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Примерно климатика филтрира външния въздух. Не ти ли се струва достатъчно? Всъщност при движение гумите и въздушния поток от автомобилите вдигат много повече прахоляк, отколкото може да вдигне един вентилатор който няма откъде да ги вземе тези фини прахови частици за да ги вдигне. Тоест всеки лек ветрец вдига повече фини прахови частици, отколкото на зарядните станции и бензиностанциите.
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 4 месеца )
    Само не разбрах, с какво климатикът ме предпазва от наночастици!?
  • #3
    6 rate up comment 14 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Всъщност на яйца мирише в хибридите! Наскоро имаше статия как радиацията изпържва яйцата на шофьорите в хибридите, но в електромобилите няма такава радиация.
  • #2
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    На зарядните мирише на печени яйца на микровълнова фурна.
  • #1
    4 rate up comment 20 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Превод за антиелектриците - вентилаторите раздухват прахоляка! Няма прахоляк, няма опасност. Няма вентилатор, няма опасност. Хубаво са пльоснали снимка на зарядните на Тесла за да върви внушението, но зарядните на Тесла нямат вентилатори. Вентилаторите са в онези големи шкафове отзад, които са далече от зарядните станции и един шкаф захранва четири колонки.