IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как системата DCC променя VW Golf VIII

Динамичният контрол на шасито разчита на специални сензори

Популярни модели като Volkswagen Golf често крият под капака си технологии, които остават непознати за повечето шофьори. Един такъв пример е сложната система за динамичен контрол на шасито (DCC). Това не е просто екстра за комфорт, а интелигентна система, която променя поведението на автомобила по начин, който мнозина дори не подозират.


 Volkswagen Golf VIII
 

Системата DCC използва електронно управляеми амортисьори, които могат да променят своята твърдост в реално време. Докато традиционните амортисьори имат фиксирани настройки, тези могат да се адаптират към условията на пътя и стила на шофиране за части от секундата. Това позволява на автомобила да се държи по различен начин в зависимост от ситуацията.

Работата на DCC се базира на информация от множество сензори. Те следят скоростта, ъгъла на завиване, натиска на спирачките и дори движенията на каросерията. На базата на тези данни, контролният модул изпраща сигнали до електромагнитни клапани в амортисьорите, които регулират потока на масло в тях.

Тази технология позволява на шофьора да избира между различни режими на шофиране – от комфортен до спортен. В комфортен режим, амортисьорите омекотяват неравностите по пътя, осигурявайки плавно и приятно возене. В спортен режим, те се втвърдяват, което намалява накланянето на каросерията в завои и осигурява по-директно и динамично усещане.

Едно от най-големите предимства на DCC е, че то може да адаптира настройките си дори когато шофьорът не е сменил режима. Например, ако автомобилът внезапно навлезе в завой с висока скорост, системата автоматично втвърдява окачването, за да поддържа стабилността. По същия начин, при преминаване през дупка, амортисьорът се омекотява, за да предотврати силен удар.

Въпреки че DCC е опция, която се предлага в някои нива на оборудване, тя е пример за това как модерните технологии правят автомобилите не само по-безопасни, но и по-приятни за шофиране. Това е една от скритите тайни на Volkswagen Golf, която показва, че дори в масов модел могат да се крият технологии от висок клас.


0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тази екстра я има при Форд от 2006та
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    VW ( преди 3 месеца )
    Тази екстра не е серийна, а се доплаща. И да, много съжалявам, че не я поръчах на Карока ми, просто не знаех какво представлява и ползите от нея тогава. Където има възможност за DCC, горещо препоръчвам да се добавя - разликата е осезаема при всички случаи.
  • #1
    1 rate up comment 2 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 3 месеца )
    GOLF няма нужда от DCC....от DCC имат нужда коли като Tayron, Tiguan, Kodiaq, т.е. SUV сегмента на VW Group....