Mercedes-Benz GL от първо поколение е солиден и впечатляващ SUV. Зад лукса и престижа обаче се крият няколко проблема, които рано или късно започват да се проявяват. Посочваме ви пет от най-честите, както и начините да бъдат отстранени или избегнати.
Пет проблема при Mercedes-Benz GL на старо (ГАЛЕРИЯ):
Бензиновият V8 двигател от серията M273 се среща в GL в две версии - 4.7 (340 к.с.) и 5.5 литра (388 к.с.). И двете модификации често изискват внимание след 100 000 километра. Сред типичните проблеми са тракането на двигателя при стартиране, повишен разход на масло, миризма на отработени газове в салона и загуба на мощност.
Какво да се направи
Ангренажните вериги на V8 двигателите се разтягат бързо, особено при модела преди рестайлинга. Освен това са възможни течове изпод корпуса на масления филтър и топлообменника. Към 150 000-200 000 км безобидната пластмасова тапа на цилиндровия блок може да пропусне масло, а "уморените" каталитични конвертори (което може да се улесни и от разтегнати вериги) често се разпадат и разрушават покритието на цилиндъра. Най-доброто решение е редовна ендоскопия, наблюдение на катализатора и подмяна на веригата, преди да настъпят критични последици.


0