IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Съперник на BMW 3-Series e на път да изчезне

Продажбите на Genesis G70 са далеч от очакването, моделът носи само загуби

Близо десетилетие Genesis се опитва да наложи седана G70 на различни пазари. Новосъздадената корейска марка искаше да се конкурира с Audi, BMW и Mercedes-Benz и това означаваше, че трябва да включи компактен спортен модел в гамата си. Различните двигатели, фейслифтове и ръчната скоростна кутия обаче така и не доближиха модела до германските му конкуренти и това вероятно ще означава спирането му от производство.


Genesis G70


Корейският производител не може да отлага това, тъй като продажбите на G70 са прекалено ниски – под 12 000 бройки годишно в САЩ, който е основният пазар на модела. И според последните информации от компанията, съвсем скоро G70 ще бъде изтеглен не само от Щатите, но и от останалите държави по света, където се предлага.

Според експерти обемите на продажби и относително ниската цена не представляват икономическа обосновка за продължаване на живота на модела. Германските му конкуренти използват едни и същи платформи в множество превозни средства. BMW 3-Series, например, споделя основата си с голяма част от гамата на марката, включително предните X3 и 5-Series.


Genesis G70


Audi и Mercedes-Benz също има подобно споделяне на платформи и компоненти между моделите си, докато G70 използва архитектура, която е различна дори от тази GV70. Впрочем тя е в основата на спряната преди 2 години Kia Stinger, а това прави производството на модела на Genesis още по-нерентабилно.

Засега от компанията-производител отхвърлят твърденията за предстоящото спиране на модела, но не крият, че в момента основният фокус на марката се насочва към „изключителния лукс“. А това означава, че ще се залага основни на автомобилите от най-високите класове. И като се добави факта, че седаните продължават да отстъпват на SUV и кросоувърите става ясно защо бъдещето на G70 изглежда обречено.

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 3 месеца )
    ЦЕНАта на БеНеВе 3-та варират м/у 46 600 и 76 600 ЕВР0, докато на уж прекия му, но в случая много по-люксозен и представителен премиум-KOHKYPEHT - GENESiS G70 /вкл. Shooting Brake/ са в диапазона м/у 43 800 и 48 800 ЕВР0; а пък тези на споменатото комби - съответно 41 500 и 53 080 ЕВР0, което ще рече, че съперникът е средно ОК. 20-22 % по-достижим за купувачите, отколкото ГЕРМАН.уж-премиум; тогава защо да посягат към местните барачки, когато вносния продукт предлага по-високо качество и ПРЕСТИЖ
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Ехааах ( преди 3 месеца )
    Корейският ва(.) рел бил съперник на БМВ, ама от БМВ не разбраха. Това е и ще си остане уона би премиум и скъп хюйдай ! Очевидно са малко заблудените, които са готови да плащат за премиум, а да карат хюйдай
  • #5
    1 rate up comment 3 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 3 месеца )
    ... Бира се, наш/ваш Пешо пак не е уцелил десетката като по отн-ие на реализираните в Щатите продажби на въпросния едва ли не - яко проблематичен SUV - GV70 със 1 яко изразено луксозно представяне - били на годишна база под 12 хилки; ами ще му опонирам съвсем уместно като му подчертая, че само до началото на август т.г. са били предадени на своите ползватели ТОЧНО 18'600 броя от тази супер-готина машина съгласно официално публикуваните стат. данни от американските служби...
  • #4
    0 rate up comment 3 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 3 месеца )
    В противоречие с написаната от Пешо леко подвеждаща статийка, сега видях, че самият водещ премиум-лукс. авто-бранд GENESiS e публикувал новите валидни в САЩ за идващата Нова 2026-та година цени на своя oсъвременен перфектен SUV - GV70, които варират от 48 хил.долара за най-евтиния 2,5 T AWD до цели 69 хил. щатски долара за върховия му вариант 3,5Т Sport Prestige AWD. Да видим сега бъдещето какво реално ще ни покаже по този въпрос: кой крив и кой ще е ПРАВ!
  • #3
    0 rate up comment 4 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 3 месеца )
    Това е малко остаряла инфо от 2023 г. след като по думите на самия шеф Люк:... През последните 5 години добавихме повече модели в портфолиото си, ориентирани предимно към качествения начин на живот, към комфорта на водачите, и това са GV70 и GV80 - SUV, вкл. спортната им версия МАГМАта. Сега вече се стремим да разширим границите с много по-емоционални автомобили на GENESiS, които логично издигат производителността и динамичните характеристики на колите ни на по-високо ниво
  • #2
    0 rate up comment 5 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 3 месеца )
    Бира се, Пешкото се опитва да послъгва - мразейки до дъно водещия корейски премиум люкс авто-бранд GENESiS, който успешно съумява да се наложи над цитираните тука ГЕРМАН.премиуми, които масово търпят жестоко големи загуби и правят съкращения, докато ... в момента основният фокус на марката е насочен към масовия авто-сегмент, а не към ексклузивния лукс с G60/GV60, както и новата спортна кола MAGMA. В случая машините от най-високия клас така и така се представят прилично, особено G80/GV80.
  • #1
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Много е хубав, ама такъв тип коли се купуват да се направиш пред комшията, а с такава не става.