Близо десетилетие Genesis се опитва да наложи седана G70 на различни пазари. Новосъздадената корейска марка искаше да се конкурира с Audi, BMW и Mercedes-Benz и това означаваше, че трябва да включи компактен спортен модел в гамата си. Различните двигатели, фейслифтове и ръчната скоростна кутия обаче така и не доближиха модела до германските му конкуренти и това вероятно ще означава спирането му от производство.

Корейският производител не може да отлага това, тъй като продажбите на G70 са прекалено ниски – под 12 000 бройки годишно в САЩ, който е основният пазар на модела. И според последните информации от компанията, съвсем скоро G70 ще бъде изтеглен не само от Щатите, но и от останалите държави по света, където се предлага.
Според експерти обемите на продажби и относително ниската цена не представляват икономическа обосновка за продължаване на живота на модела. Германските му конкуренти използват едни и същи платформи в множество превозни средства. BMW 3-Series, например, споделя основата си с голяма част от гамата на марката, включително предните X3 и 5-Series.

Audi и Mercedes-Benz също има подобно споделяне на платформи и компоненти между моделите си, докато G70 използва архитектура, която е различна дори от тази GV70. Впрочем тя е в основата на спряната преди 2 години Kia Stinger, а това прави производството на модела на Genesis още по-нерентабилно.
Засега от компанията-производител отхвърлят твърденията за предстоящото спиране на модела, но не крият, че в момента основният фокус на марката се насочва към „изключителния лукс“. А това означава, че ще се залага основни на автомобилите от най-високите класове. И като се добави факта, че седаните продължават да отстъпват на SUV и кросоувърите става ясно защо бъдещето на G70 изглежда обречено.


1