За повечето шофьори електрическите автомобили са недостъпни нито по отношение на характеристиките, нито по отношение на цените. И така, как можете да привлечете вниманието на някой, който ги гледа с недоверие? Предложете му се нещо познато.

Именно това е стратегията, която все повече се налага в европейската автомобилна индустрия (и извън нея) - да се вдъхновяваме от вчерашните икони и да ги превръщаме в посланици на утрешната мобилност.
Това потвърди и един от най-важните съвременни дизайнери Жил Видал, който в скорошно интервю заяви, че ретро-футуристичният стил е „най-ефективният начин за преодоляване на нежеланието на тези, които все още не са убедени да си купят автомобил с батерии". Нека видим най-очевидните случаи на тази тенденция, където миналото се превръща в ключ към приемането на бъдещето.
Модерното ретро е новият стил при малките коли (ГАЛЕРИЯ):
Дълъг само 2,97 метра, Fiat 500 от 1957 г. е брилянтният отговор на Данте Джакоза на необходимостта от моторизиране на Италия в пълен икономически бум. Двигателят му с въздушно охлаждане има малък обем - 479 куб.см, и само 13,5 к.с.
Беше спартански, много шумен и бавен (едва достигаше 85 км/ч), но беше евтин и разнасяше италиански семейства наоколо, дотолкова, че се превърна в икона на стила и на марката „Произведено в Италия“.


3