fallback

Защо някои собственици продават автомобилите си само след 80 000 км

Счита се, че след подобен пробег започват и по-сериозните проблеми

Много собственици, виждайки цифра, приближаваща 100 000 км на километража, започват спешно да пускат колите си за продажба. Това негласно правило отдавна се е вкоренило сред шофьорите, въпреки че произходът му остава загадка за мнозина. Защо е по-изгодно да се отървете от колата дори преди изтичане на гаранцията, обясняват експерти.

Широко разпространено е схващането, че след този пробег колата започва бързо да се износва и се превръща в източник на фиксирани разходи. Това отчасти е вярно - автомобилните производители често планират мащабна поддръжка на тези километри - подмяна на ангренажния ремък и на работни течности в скоростната кутия, както и обслужване на ключови компоненти.

Цената на работата в официалните сервизи е висока, така че много шофьори предпочитат да продадат автомобила си и да избегнат разходите. Освен това решението се влияе от гаранция, която обикновено е валидна за три години или до 100 000 км. Такова състояние неволно подсказва - след този период могат да се появят проблеми.

Според експерти още на етапа на проектиране производителите определят така нареченото програмирано стареене - когато автомобилът работи безупречно по време на гаранцията, но след определен пробег могат да възникнат сериозни неизправности на двигателя или трансмисията. В същото време гаранцията често не важи за части, които се износват по-бързо – като елементи на окачването, например.

Съвременните автомобили със субкомпактни двигатели, CVT или роботизирани скоростни кутии понякога дори не достигат 100 000 км без значителни инвестиции в ремонт. Ето защо много собственици решават да се сбогуват с колата на пробег от около 80 000 км, за да я продадат в добро състояние и да избегнат скъпи повреди.

fallback
  • #30
    Юнак Балкански ( преди 3 месеца )
    Във Великобритания си купих нова кола за втори път. Първата кола която си купих още я кара жена ми. Истината е, че новата кола е с гаранция и ако я обслужват добре изкарва лесно около 200 000 километра само с поддръжка, което са си нормални разходи. Над 100 000 километра или 10 години(което дойде първо) сменям андренажния ремък и водната помпа. Смяна на спирачки, двигателно масло, филтри и или спирачна течности, гуми са си нормални разходи за ПОДДРЪЖКА. Ремонтни разходи започват след 200 000 к ...
  • #29
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Статията се отнася за Западна Европа, а не за България. Тук не важат тези неща. Застраховките там се определят не колко нова или стара е колата, а дали си джигит или не, от кога имаш книжка, катастрофи, нарушения и т.н., а у нас ти дерат кожата, ако вземеш нова. На Запад не те задължават да правиш Каско на нова кола. На запад обслужването и ремонтите са изключително скъпи и хората гледат си ги спестят. У нас не е толкова скъпо и можем да си го позволим. Така, че е различно и зависи от държавата.
  • #28
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да сте живи и здрави тези дето ви се дават пари за чисто нови коли, че да има какво да купуваме на половин цена на 80 хил км. Мога да кажа че последните 15 години спокойно бих изплащал нова кола за 300-400 евро месечно но никак не ми се плаща тая пуста обезценка 0-80 хил. Предпочитам тънката лайстна , и да ми пазите колата ей
  • #27
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Няма как поддръжката на консумативите да е по висока от обезценката на колата от нова до 80.000. Няма такъв филм. Купих 5 год кола за 18кЕвро , цена като нова 49 кЕвро. Смяна масло кутия, масло двг, филтри масло,въздх гориво, ремък с помпа и антифриз, спирачна течност , накладки и 4 нови гуми - 1680 евро части и труд. После почти 2 години не съм пипал нищо по колата освен една смяна на масло, филтър и годишен преглед 50 евро. Никакви официални сервизи с надути тройно цени и уж-гаранции
  • #26
    Истина ( преди 3 месеца )
    смяната на толкова км означава че искаш да храниш застрахователите... тъкмо да ти падне вноската и хоп нова кола с нова висока застраховка, а за много по-малко пари може да смениш консумативи и да забравиш за следващите 80 000км...
  • #25
    До #24 ( преди 3 месеца )
    За 80.000км се сменят и спирачни течности, и свещи, и накладки, че и масло на скоростната кутия в зависимост от модела, както и едно 5-6 смени на маслото на двигателя така или иначе и 2-3 смени на маслото на халдекса ако има такъв. Смяна на ангренаж е за среден клас автомобили под 1000лв Труд и части. Обслужване само ако е, не би трябвало да ти е проблем ако можеш да си позволиш нов автомобил да караш.
  • #24
    До VW ( преди 3 месеца )
    Математиката ти не е вярна. По-евтино излиза да продадеш на 80 000 без да си сменял абсолютно нищо по колата и да вземеш нова от колкото да почнеш да наливаш луди пари, ремъци, ролки, видни помпи, накладки, дискове, гуми, спирачни течности, антифризи, масла на скоростна кутия, доста скъп труд и части, понеже колата още е в гаранция и всичко това го плащаш в оторизирания сервиз. Загубата от обезценка на един автомобил от 5 тата до 10 тата година не е по-малка от загубата от 0 до 5 в пари.
  • #23
    VW ( преди 3 месеца )
    Точно пък при тези километри колата се е обезценила вече с едни 30-40%, а реално е нова и има поне още едно 100-150к км без сериозни проблеми, стига да се поддържа адекватно. Ако сменяш с нова кола на всеки 80к км ще си в непрестанна набутвация според мен - загубите от обезценка и разликата в покупка с нова кола заедно със скъпото каско няма как да оправдаят дори ремонт за 10-15 бона ако допуснем, че може да се случи такъв в следващите 100-150к км на автомобил на вече навъртяни 80-100к км.
  • #22
    Хейтър ( преди 3 месеца )
    Тази статия важи за по западна Европа. На повечето коли на 90 или 100хил. Имат доста по големи обслужвания. А там все още е доста по скъпо. Хората обикновено за 80хил. Са изплатили колата и е нормално да вземат нова отколкото да плащат смяна на веригата, маслоъна кутията, свещи ит.н. За частите има закон че всеки производител е длъжен да произвежда части Мин. 10 години след свалянето на даден модел.
  • #21
    Пламен ( преди 3 месеца )
    Ето затова си купуваме по стари коли,нарочно 95% от колите след 2015г автоматика е CVT защото уж е по ефективен е да ти ебам ефективността при положение че един обикновен хидротрансформатор пример давам на Субару или Asin издържат по 300 000км със съмнително обслужване апък ако се гледа както трябва може и да надживее живота на самия автомобил.
fallback
Последни