fallback

Краш-тест с електромобил и камион предизвика скандал

Три път по-тежката товарна машина се изложи в изпитанието (ВИДЕО)

Електрическите превозни средства набират популярност по целия свят и това китайските автомобилни производители все по-усилено да се опитват да се откроят, при това не само с дизайн и технологии, но и с безопасност. И това понякога става по доста драматичен начин, който завършва със скандал.

В случая компанията Li Auto се опитва да наложи i8 – триредов SUV, пълен с впечатляващи спецификации. Не те обаче попаднаха на преден план при представянето на модела. Това беше видео, в което i8 се блъска челно в тежък камион, за да докаже своята безопасност.

Кадрите показват директен сблъсък между Li Auto и камион Chenglong. Електрическият SUV, тежащ между 2580 и 2610 кг, удря камиона със скорост от 60 км/ч. Товарното превозно средство със значително по-голяма маса - 8 тона, се е движил с 40 км/ч по време на удара.

Въпреки разликата в теглото и размера, структурната цялост на i8 се справя добре . Късият преден надвес поглъща голяма част от силата и колоните остават непокътнати без видима деформация. Впоследствие вратите се отварят автоматично и дръжките се удължават навън, което позволява на хората, провеждащи теста, лесен достъп до интериора.

Освен това всичките девет въздушни възглавници се задействат и системата за спешни повиквания е активирана. Впечатляващо е, че монтираната на пода батерия не произвежда огън или дим, дори след като е получила дълбоки драскотини преди удара.

Това, което хвана много зрители неподготвени, беше въздействието върху много по-големия камион. Силата на сблъсъка накара кабината му да се наклони драстично напред, почти се отдели от шасито, като всички колела за момент се вдигат от земята. Този неочакван резултат предизвика бърза реакция от Dongfeng Liuzhou Motor, компанията-майка на марката Chenglong и тя излезе с публично изявление, в което изрази загриженост относно теста.

Dongfeng Liuzhou Motor директно обвини Li Auto в „сериозно нарушение“. Компанията постави под въпрос достоверността на видеото, твърдейки, че то рисува подвеждаща картина и не отразява реалните условия на шофиране. Вътрешният анализ, показва, че тестовата настройка се различава значително от това, което обикновено се случва на пътя.

Няколко дни по-късно Li Auto отговори чрез официална публикация в Weibo, заявявайки, че краш-тестът е проведен от Китайския институт за автомобилни инженерни изследвания (CAERI) - държавна компания, която в случая е трета страна.

Автомобилният производител поясни, че видеото „не е предназначено да оцени качеството на продукта на която и да е друга марка и резултатите от тестовете не трябва да се тълкуват като показателни за качеството на продуктите на други марки". От компанията уточниха, че камионът, използван за теста, е закупен на старо и е служил само като "мобилна бариера".

Китайският изследователски институт за автомобилно инженерство потвърди твърденията на Li Auto в отделно изявление. Оттам описаха краш-теста като „нестандартен тест за сблъсък между превозно средство“, който симулира сценарий на пътнотранспортно произшествие, добавяйки, че той „не включва оценка на безопасността на други марки превозни средства“.

fallback
  • #12
    . ( преди 3 месеца )
    А между другото ти е в момента говориш за правотокови електропроводи в камионите и автомобилите И какво става с 1 000 км в правотоков електропровод когато се сблъскат камион с такъв електропровод и електромобил с такъв електропровод. Все пак обърни внимание от каква статия пишеш? Всичките ти "измъквания" са такива.
  • #11
    . ( преди 3 месеца )
    Тоест съм говорил че бъдещето е направо токовете електропроводи защото можем да построим 3 000 км далекопровод само с три процента загуби в България? Виждаш ли как всяко замазване на лъжа те вкарва в още по-голяма излагация. което веднага ме навежда на мисълта че очевидно само в България според тебе трансформаторите не работят с прав ток а на запад важат различни физични закони и работят. Наистина си електроинженер няма защо да лъжеш!
  • #10
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Разбира се, че винаги изопачаваш нещата. Както и като ти дадох пример, че най-продавания автомобил е пикап с ДВГ и заподскача, без да видиш, че статията под която пишеш е за САЩ. Същата работа е и за постояннотоковите далекопроводи, защото спорът беше у нас какво бъдеще бълнуваше тогава. Само слабоумен може да твърди, че има такива далекопроводи у нас.
  • #9
    . ( преди 3 месеца )
    За шести коментар ли говориш? И него ли аз го писах? Дай тема по която сме спорили и си писал ти? Възможно ли е да съществуват правотокови далекопроводи или все още вярваш, че е невъзможно, защото трансформатора не работи с прав ток?
  • #8
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    От този целия бълвоч с лъжи и простотия, какво трябваше да се получи? Какъв закон на Ом и какви 200 ампера бълнуваш, като ти писа с моя ни, бе смеши? Лъжеца си остава лъжец! Разкарай ми се от главата най-накрая!
  • #7
    . ( преди 3 месеца )
    Това с постоянния ток в трансформаторите си е твое творение. Не го преписвай на мен. В крайна сметка вече повярвали че има правотокови електропроводи или във вашата реалност не съществуват все още, защото не си пренаписал физичните закони да отговарят на нашата реалност? Във вашата реалност все още ли окабелявате 200А консуматори с 2 квадрата кабел, което може да е твърдение само на истински електроинженер? Поне научи ли законът на Ом , от последния път като се хвалише че си електроинженер
  • #6
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Шушумиго, навремето заради циркаджийските ти номера си смених ника, защото психическото ти заболяване те караше да пишеш с чужди никове. И да, електроинженер съм и за това глупостите ти ми идват в повече, особено за батериите, ЕМП и постоннотоковите електропроводи, за които само ти вярваш, че постоянния ток може да работи в трансформатори. Глупостите и лъжите ти край нямат.
  • #5
    . ( преди 3 месеца )
    Още преди 17 години излезе един клип, който доказа, че малко Рено модус с пластмасови калници, е по-безопасно от огромно и тежко volvo , направено от здрава шведска стомана. https://youtu.be/qBDyeWofcLY пускал съм този клип в YouTube достатъчно пъти, но очевидно е трудно да бъде разбрано от машинни инженери завършили ДВГ , каквито са повечето антиелектрици. Наскоро даже я видях че Гост преди е писал че е електроинженер, докато сме спорили че не знае закона на ома. И тук няма изненада!
  • #4
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Сблъскайте два от тези миксери един с друг и тогава да видим какво се случва, защото на зомбитата не им идва на ум такъв сценарий, а се радват на подобна елементарна реклама
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Нормалните хора правят изказвания. Антиелектриците правят изаквания.
fallback
Последни