fallback

Липсата на нови дизели води до поскъпване на... старите

Задвижването е на път да изчезне, но стойността на някои модели се е повишила с над 10%

Цените на някои употребявани дизелови автомобили се увеличават въпреки намаляващата популярност на това задвижване на пазара на нови автомобили, категорични са експерти по оценка на превозни средства.

Популярността на дизеловите автомобили спада непрекъснато още след избухването на скандала с манипулирани двигатели на концерна Volkswagen. В момента само няколко производителите, сред които са Audi, BMW и JLR, все още произвеждат дизелови модели, но тяхното търсене е ниско в сравнение с бензиновите, хибридни и електрически превозни средства, при които се отчита нарастващо търсене.

За повечето дизелови модели това се отразява в повишени нива на амортизация, но, противопоставяйки се на тази тенденция, някои всъщност са увеличили стойността си над това, което струваха преди година. Според Cap HPI – услуга за проверка на употребявани превозни средства, дизелова Honda HR-V на три години и с пробег 100 000 км струва с 11,3% повече в сравнение със същия модел миналата година.

Увеличение на стойността е отчита още при еквивалентен Mercedes-Benz CLS – с 8%, както и при Ford Mondeo – с 6,5%. А обяснението е, че на пазара втора ръка все още има търсене на дизели, тъй като по-ниският разход на гориво е важен фактор за шофьорите, които въртят много километри.

Любопитното обаче е, че това не се отнася за всички модели. При дизелите на SsangYong – като Korando 2.2D, например, се отчита спад с 24,5% за екземпляр на 3 години и със 100 000 км пробег. Opel Astra със същите параметри е поевтиняла с 20,2%, а Range Rover Evoque – с 12,7%.

Тези загуби се обясняват с несигурността, която потребителите изпитват, след като SsangYong се превърна в KGM, както и с това, че дизеловата Astra страда от висок разходи след 3 години употреба. При Evoque обяснението е увеличеният брой на произведените екземпляри, след като в началото производството беше силно засегнато от недостиг на доставки.

Като цяло обаче експертите отчитат, че по-голямата част от пазара втора ръка всъщност е стабилна и 3-годишен дизел средно струва само 2,1% от еквивалента си преди 12 месеца. Еквивалентната цифра за бензинов автомобил е с 1,3% по-малка.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тук става въпрос за коли на старо. Очевидно това са хора, които не могат да си позволят нова кола. А електромобилите на старо държат сериозни цени (освен бойклюците като Нисан Лийф), защото има много хора, които искат да минат на ток на достъпна цена.
  • #11
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Интелигентният човек си задава въпроса - защо тези хора не купуват тойотки, щом "горели по-малко от дизел"?
  • #10
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Малкото хора, които правят по 500 и повече км на ден в западна Европа са досатъчно, за да вдигат търсенето на дизели, при положение, че нови почти няма. Но за всички останали електромобилите са по-добрия избор.
  • #9
    Пенчо поета ( преди 3 месеца )
    Дизела от баири не се плаши , с нютонметри към върха пердаши. Обаче с тея еконорми голяма простотия се заформи. Човечеството дизел търси ,но екологията електрокари му изтърси. Нов внос дизел ще търгувам, не ща с ел.тостер до морето два дни да пътувам.
  • #8
    анонимен ( преди 3 месеца )
    След месец-два Астрата ще удари 10 години и към 260 000км за сега е ок. Бих предпочел 4-5 хил юро за някой тежък ремонт, отколкото 35 за подобна нова. Виж ако се замеряме с пачки из къщи...
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Навън мн семейства не искат да плащат десетки безумни хиляди за електрички, хора с деца, ипотека едно друго.. Масово си търсят удобна просторна кола, която да не ги натоварва с безумен разход в ежедневието и по уикенд разходки. И се търси дизел. Там горивата им са добри, нямат проблеми с дюзи и т.н, 8-10г не са проблем, ако колата е добра и практична. Турбини омаслени от чип тормоз, затапено това, изолирано онова, черен пушек, *** катализатор и другите балкански номера това вече е в Бг.
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Имам приятели в UK, при купуването на Ford Galaxy,търсиха добре познатия дизел TDCi, но се оказа че бензинови такива има доста, дизеловите TDCi за продажба, едно че държат цени и като цяло са доста по-малко от предлаганите бензини.Даже в дилърство на Ford при обсъждане покупка на поддържан и сервизиран при тях втора ръка дзелов Galaxy е уточнено, че собствбиците там си ги държат доста повече от очакваното. Понеже "Оказаха се надеждни, икономични са и мн удобни." Модел на 10-15г.
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Я какава изненада? Значи се търсят дизели, а тези които имат не искат да продават..
  • #4
    . ( преди 3 месеца )
    А иначе си прав. Напълно възможно е 20-годишен автомобил да струва повече от нов. Това и сега го има. И в бъдеще ще е така. Пак причината е в търсенето и предлагането.
  • #3
    . ( преди 3 месеца )
    Цената се определя от търсенето и предлагането. Ако електромобилите са на по-ниска цена, както нови така и втора употреба, то търсенето на автомобили с ДВГ ще намалее, а няма да се увеличи. При липса на търсене цените падат, а не се покачват. В момента цените на дизелите се покачват, защото търсенето е повече отколкото предлагането.
fallback
Последни