fallback

VC-Turbo - технологията, която преобрази ДВГ

Първият сериен мотор в света с променлива компресия комбинира мощност и икономия на гориво

Докато повечето от нас свързват иновациите с електрическите автомобили, една друга, по-неизвестна технология тихомълком преобразява двигателя с вътрешно горене. Става въпрос за технологията за променлива компресия, която позволява на двигателя да променя съотношението на компресия в движение. Това звучи сложно, но на практика е гениално просто и вече се интегрира в един от най-популярните автомобили в света.

В основата на тази иновация е способността на двигателя да се адаптира към различни условия на шофиране. При ниско натоварване, като например при спокойно градско каране, двигателят работи с високо съотношение на компресия, което оптимизира разхода на гориво. Обратно, при високо натоварване, например при силно ускорение на магистрала, съотношението на компресия се понижава, за да се избегнат детонации и да се извлече максимална мощност от двигателя. Тази гъвкавост, която доскоро беше невъзможна, вече се превръща в реалност.

Една от компаниите, които първи интегрираха успешно тази технология, е Infiniti, луксозното подразделение на Nissan. Техният двигател VC-Turbo (Variable Compression Turbo) е първият в света серийно произвеждан мотор с променлива компресия. Тази иновация е толкова значима, че мнозина я сравняват с революцията, която донесе турбокомпресорът. Тя позволява на един-единствен двигател да се държи едновременно като икономичен и мощен, без да прави компромис с нито едно от двете.

Въпреки сложната си механика, системата на VC-Turbo работи напълно автоматично. Тя използва многозвенна връзка, която променя хода на буталото, като по този начин регулира обема на горивната камера. Шофьорът не трябва да прави нищо, освен да кара. Двигателят сам решава кога да бъде по-ефективен и кога да бъде по-мощен, като взема предвид натиска върху педала на газта.

Най-голямото предимство на тази технология е, че подобрява значително ефективността и производителността на двигателя, без да се налага преминаване към по-сложни и скъпи хибридни системи. VC-Turbo успява да комбинира мощността на 6-цилиндров двигател с икономията на 4-цилиндров. Това е особено важно в ерата, когато производителите са под натиск да намаляват емисиите, без да жертват мощността.

Тази иновация вече се прилага в модели като Infiniti QX50 и Nissan Rogue, които са едни от най-популярните кросоувъри в света. Интегрирането на такава напредничава технология в масови автомобили показва, че бъдещето на двигателя с вътрешно горене все още не е отминало. Вместо да бъде напълно заменен, той се трансформира и се адаптира към новите изисквания на пазара, доказвайки, че иновацията може да бъде тиха, но с голямо въздействие.

fallback
  • #11
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Еластична ти е главата на тебе,Митьо.
  • #10
    Димов ( преди 3 месеца )
    Нашият приятел се възмущава,че го вземат на подбив след великите идеи за микроТЕЦ в мазето,фотоволтаични панели с електричка-трафопост, бизнеса с видеокасети след 2000 г, сложната лихва с Екселски таблици, еластичния колянов вал,грандиозни идеи има бих казал.
  • #9
    . ( преди 3 месеца )
    Познах, поредните обиди и заяждания като аргумент за защита на двигателя В статията. А иначе повечето антиелектрици се кълнат, че са машинни инженери по ДВГ и много ги разбират процесите. В техническите им обяснения обикновено са включени забременяване от Мъск, тротинетки, електро щрауси, и около 50 коментара С подигравки за всеки който каже някакъв факт, практически пример или технически термин. Давай сега с бременността и питай как е бебето че скоро не си питал?
  • #8
    Тротинетка чат бот ( преди 3 месеца )
    Елементарно Уотсън,коляновия вал е еластичен и се променя рамото на коляновия вал,от там се променя и хода на буталото.
  • #7
    . ( преди 3 месеца )
    Но хайде да не ти губя времето и времето на останалите, ти като машинен инженер по ДВГ направи технически анализ на статията? Кажи нещо по същество? Аргументирай се защо вярваш че този двигател ще измести електромобилите, А аз ще ти дам контрааргументи различни от обиди към личността ти. А дано ама надали тука е псувни пръдни
  • #6
    . ( преди 3 месеца )
    Гостенино, всеки с функционална грамотност и критично мислене разбра какво искам да кажа. Ако на тебе 10 години не ти стигнаха не си мисли че хората след 10 секунди прочитане не ме разбраха. Ти си вярвай в бъдещето на ДВГ и упадъка на електромобилите, защото се зареждат за часове, струват милиони и никой не ги ще. Вярвай че ако всички електромобили станат на ток ще се срине електрическата мрежа защото по цял свят няма толкова ток да захрани електромобилите в България. И други такива небивалици
  • #5
    Гост ( преди 3 месеца )
    Изприказва много приказки,без да кажеш нищо съществено.Само се правиш да изглеждаш по умен, троти нетке.
  • #4
    . ( преди 3 месеца )
    Е какво очакваш да ти кажа? Че не разбирам от ДВГ, но знам къде са границите му на ефективност? Да ти кажа, че ДВГ стават все по-скъпи, по-сложни и чупливи, докато батериите на електромобилите стават все по евтини, безопасни и надежни, като времето за зареждане вече се изравни с пълнене на резервоар, А сега остана ред само на пробега и на ДВГ няма да му остане нито едно предимство, така че статията греши за бъдещето на ДВГ. Имаш ли нещо да допълниш или да ме поправиш?
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    На теория звучи много добре, но на практика няма съществена икономия, да не говорим че е много далеч от хибридните задвижвания.
  • #2
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Очакваме функционалчо да се прояви със знанията си по ДВГ.
fallback
Последни