IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автомобилният пазар в България върви към нов рекорд

Кои са най-продаваните модели на всяка марка у нас през 2025?

Пазарът на нови автомобили в България върви към нов абсолютен рекорд тази година, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР в периода януари - юли. След като в първите месеци на годината продажбите изоставаха малко спрямо 2024, през юни и юли те са наваксали и в момента пазарът отчита 2.5% ръст (783 автомобила повече).
   
        
BMW 5 Series, BMW 520 d
BMW Серия 5 е премиум моделът с най-голям ръст на годишна база. За седемте месеца у нас са регистрирани цели 31 бройки BMW M5
  
           
Отминалият юли е бил най-силният летен месец в историята, с цели 5239 регистрирани леки коли в категории М1 и N1. 

В галерията под статията можете да видите подреждането при марките. При отделните модели на върха си остава Renault Clio, но към преследвачите Skoda Octavia и Toyota Corolla се присъединява и Dacia Duster - най-продаваният нов автомобил у нас през юли. 
  
     
графика, автомобилен пазар, модели с най-голям ръст, 2025, статистика
Моделите с най-голям пазарен ръст. Тук сме разгледали само автомобили, които са имали сериозно присъствие на пазара и миналата година (над 100 продажби)
  
         
Ако не броим новите модели на пазара или онези със съвсем символични продажби през 2024, най-много се е увеличил интересът към Kia XCeed - почти 117% на годишна база. Трицифрен ръст има и при Renault Captur. В премиум сегмента най-забележим е скокът при BMW 5 Серия - 58 на сто. 
     
 

ТОП 10
Най-продаваните модели през юли:
Dacia Duster - 179
Hyundai Tucson - 157
Dacia Sandero - 142
Toyota Corolla - 138
Skoda Octavia - 133
Kia Sportage - 124
Skoda Kamiq - 117
Citroen C3 Aircross - 108
Great Wall Poer - 100
Dacia Jogger - 96

На обратния полюс, с най-голям спад на годишна база, е Land Rover Defender - цели 82% (но миналогодишните продажби бяха надути от една голяма поръчка от Гранична полиция).

С почти 70% са спаднали регистрациите при Mazda CX-5 - отчасти заради новата вътрешна конкуренция от CX-60 и CX-80, и отчасти заради дългоочакваната поява на ново поколение наесен. 

С над 50% са се свили продажбите и при Ford Ranger, Skoda Superb, Peugeot 308, Opel Corsa и VW Arteon (последният вече е наличен само като Shooting Brake, последните бройки от седана бяха продадени миналата година). 
   
    
Най-продаваните модели на всяка марка в България (ГАЛЕРИЯ):


  
      

0 от 500
  • #13
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Соцоплаквачките ( преди 4 месеца )
    Къде сте бре?
  • #12
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Народа развърза кесията и разбра , че от новото по-хубаво няма. И аз си взех едно Сандеро , сиромашка кола.
  • #11
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Faco ( преди 4 месеца )
    Като купиш кола за 100-200к и много често след това ти правят проверка на доходите. Е ... не на всеки, както можем да се досетим.
  • #10
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    И аз преди 10 години взех нова кола, обслужвах я в сервиз на дилъра , не са ми одрали кожата за обслужване, а и ремонти все още не съм правил, така че не съм фалирал:)) Като отидеш за смяна на масло докато колата е в гаранция, не получаваш само смяна масло и филтър- правят и допълнителни прегледи- как е окачването има ли наченки на корозия, как е боята, спирачна течност ако е за смяна или антифриз и други "дреболии".
  • #9
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    6-ти, защо не искат документ за произход, като се купуват коли за по над 100 хиляди лева или жилища ?
  • #8
    19 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Естествено че така ще те посъветва дилъра , нали очаква после да отидеш пак за нова. А колко си струва да инвестираш в чисто нова кола - сам си си отговорил . Смяна на масло при дилъра (задължително при новите) 6 стотака при бай Пешо - стотачка и кило ракия за почерпка. Карам 6 годишна кола , купих я от дилъра преди 2 години - върната от лизинг. Не , не съм фалирал , обслужвам я с консумативи където си реша. Не съм ремонтирал все още нищо
  • #7
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Аз си взех миналата година, накратко дилълра ме посъветва като изтече гаранцията (5 години) веднага да я разкарам ако не искам да фалирам от скъпи ремонти а и вече цената за елементрано нещо като смяна на масло при дилъра е 600 кинта (Нисан).
  • #6
    31 rate up comment 2 rate down comment
    sameman ( преди 4 месеца )
    Приемането на еврото изкара парите от сивият сектор на пазара, коли, недвижими имоти, рекорди за България в Европа и света! България е държавата с най-много Ферари на глава от населението в света от тази година! Ето затова сме бананова република, защото се краде и влачи, няма диря! Надявам се за по-добри времена за България в бъдеще!
  • #5
    15 rate up comment 3 rate down comment
    до 4 ( преди 4 месеца )
    Колите в последните години стават и ще продължават да стават все по-скъпи. И същевременно по-сложни за поддръжка. Та зависи колко караш като вземеш една нова или 2 годишна кола и я търкаляш 10 години е може би най-икономичният и с най-малко разправии вариант. Заради повишението на цените и запазват все по-висока цена.
  • #4
    31 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Явно народът е ОК с цените и има пари да ги плаща. Никакво мрънкане за бедност и ниски заплати да не съм чул повече!