Някога Европа бе рогът на изобилието в областта на автомобилите: дом не само на някои от най-добрите масови производители, но и на създатели на суперколи, на бутикови луксозни лимузини, на марки компании за спортни машини... Години наред щатските автомобилни издания пишеха тъжни статии за "моделите, които ни се иска да имахме в Америка". Но в последното десетилетие ролите внезапно се размениха: днес Европа е пазарът, от който липсват все повече нови модели - било заради екологичните стандарти, било заради новите задължителни изисквания за безопасност на ЕС.
20 коли, от които сме лишени в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Toyota Probox
Онова, което прави Probox толкова желан в нашите очи, е цената. Това е автомобил с напълно нормални размери (4.24 метра дълъг), с голям багажник и с прилично базово оборудване, което включва климатик. Всичко това струва едва около 9,800 евро - с поне няколко хиляди евро по-евтино от най-достъпната и оголена Dacia Sandero на българския пазар. Probox всъщност не се произвежда от Toyota, а от дъщерната Daihatsu. На същата платформа е и Mazda Familia Van, но там двигателят е по-голям, а цената - малко по-висока.
Онова, което прави Probox толкова желан в нашите очи, е цената. Това е автомобил с напълно нормални размери (4.24 метра дълъг), с голям багажник и с прилично базово оборудване, което включва климатик. Всичко това струва едва около 9,800 евро - с поне няколко хиляди евро по-евтино от най-достъпната и оголена Dacia Sandero на българския пазар. Probox всъщност не се произвежда от Toyota, а от дъщерната Daihatsu. На същата платформа е и Mazda Familia Van, но там двигателят е по-голям, а цената - малко по-висока.


0