IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нов електромотор в колелата шашва с показателите си

HaloDrive тежи под 30 кг, развива 550 к.с. и уникалните 5500 Нм максимален въртящ момент

Електрическите превозни средства се отличават с огромен, мигновен максимален въртящ момент, но това често е за сметка на теглото. Автомобилните производители и стартъп компании вече започнаха да се справят с проблема с по-компактни и ефективни електромотори. Mercedes-AMG представи аксиални (при които роторът се върти около оста, успоредна на статора) от Yasa, с доста подобрения спрямо преди, а Koenigsegg разработи ултралекия Dark Matter за Gemera.


HaloDrive


Сега калифорнийският стартъп Orbis Electric демонстрира различен подход: мотор в колелата, използващ компактен аксиален поток. HaloDrive е проектиран да намали сложността и теглото на задвижването, като се интегрира директно във всяко колело, елиминирайки неокачените тежести от уравнението и допълнително подобрявайки качеството на возене и управлението на автомобила.

HaloDrive произвежда мощност до 560 конски сили и приблизително 5500 Нм. Това е близо четири пъти по-голям максимален въртящ момент от този на 6,7-литровия дизелов двигател Cummins. Важно е обаче да се отбележи, че стойността на въртящия момент отразява мощността на волана, така че е по-висока от очакваната и не е пряко сравнима с традиционните ДВГ.


HaloDrive


Този мотор тежи само 29,5 килограма. Той има пластмасов статор, регулируема скоростна кутия и патентована спирачна система EcoWave. HaloDrive може да се използва както в напълно електрически превозни средства, така и в хибридни. Декларираната от производителя ефективност е 97%.

HaloDrive звучи обещаващо, като компанията дори рекламира сътрудничество с Volkswagen за електромобил със задвижване на всички колела, който използва технологията на Orbis Electric. Компанията обаче не е единствената в този сегмент. На CES 2025 Donut Lab представи подобен дизайн на мотор в колелата, който тежи 40 кг и развива мощност до 845 конски сили. Освен това, Donut Lab създаде универсална платформа, която може да намали разходите за разработване на нови електрически превозни средства с 90%.

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Смятай новата шкода с ел. мотор в лява предна джанта :)
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Корега ( преди 3 месеца )
    До #10 и #11Навъртял съм повече от 400 хил. км с ДВГ и около 17 хил с кухвенски уред и мога само да се присъединя. Електричките в момента не са изцяло конглокентноспособни, но само слепец може да не види потенциалът им. За мен връщане назад няма.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен (пак аз) ( преди 3 месеца )
    Та да продължа - след 10 години коли с дизайна на Polestar 4 и нови технологии при батериите, ще бъдат единствените нови смислени коли. Другото ще е или компромис за изостанали държави като БГ или някакви ретро колекции за богаташи с ДВГ икони. А пък тук може да си говорим врели-некипели, но истината ще боли - а тя е, че просто светът се развива и с удряне по гърдите ''***-***'' и сантименти по дизела и газта, до никъде няма да стигнем.
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Докато съм жив, ще обичам и предпочитам ДВГ - звукът и вибрациите нямат заместител. Кухненски уреди на колела като Тесла са ми грозни и неприятни като усещане, което излъчват. Но също така и не разбирам това примитивно мислене у много хора, а в България като че ли на всички хора, че технологията като цяло е ''много зле'' - ДВГ колите нямат НИТО ЕДНО реално преимущество пред електрическа кола, на ниво инженеринг (забравете как изглежда или дали има къде да я зареждаме). Просто нямат!
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Емили ( преди 3 месеца )
    трябват ми 2 броя за тротинетката ми
  • #8
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Слагането на електромоторите в колелата е точно обратното на намаляване на "неокачените тежести".
  • #7
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Мммю ( преди 4 месеца )
    Електромобилите ще навлязат сериозно, но всичко трябва да става постепенно, с навлизането на нови идеи, технологии и батерии. Изнасилените действия на ЕК да вкарват насила нещо, което още не работи добре, отблъсна милиони от електромобилите...
  • #6
    4 rate up comment 10 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Разбира се че няма да ги видиш в практиката, по същата причина по която няма да видиш и водорода - все още са прекалено скъпи. Ако постигнат ниска цена като батериите и фотоволтаиците, които отмениха бъдещето на водорода, ще имат някакво приложение извън пералните, за които се ползват в момента. Ако не постигнат ниска цена, ще си останат поредната идея с добри технически характеристики без практическо приложение.
  • #5
    27 rate up comment 0 rate down comment
    Вал ( преди 4 месеца )
    Престанете с тоя google translate, излагате се!... Мощността на волана.... Бабината ти трънкина
  • #4
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Никакъв проблем, но като гледам не са го сложили. Ти продължавай да си живееш в твоя измислен свят и да свеждаш всичко до елементазирането в разговор с ChatGPT.