IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ауспухът тече – кога това може да бъде проблем?

Понякога това е обикновен конденз, но може причината да е повреда на двигателя

Със сигурност неведнъж сте забелязвали, че изпускателната тръба на някои превозни средства отделя течност. Спирате точно зад кола на входа на кръгово кръстовище или на светофар. И забелязвате, че ауспухът тече, чудейки се защо е така. Това нормално ли е или е повод да притеснения? На теория само газове трябва да излизат оттам, нали?


ауспух


Безобидни причини за теч

Най-често срещаното е, че изпускателната тръба на вашия автомобил изтича в резултат на конденз, който се появява в нея, особено в студените дни или по време на кратки пътувания. Това е така, защото когато изпускателната система се загрее, водната пара, генерирана по време на процеса на горене, се охлажда, превръщайки се в течност. И с движението на колата тази вода в крайна сметка излиза от края.

Освен това катализаторът е интегриран в изпускателната линия. Неговата функция е да разлага азотните оксиди (NOx), както и да трансформира въглеводородите (HC) във вода и въглеродния оксид (CO) във въглероден диоксид. Следователно може да изхвърли вода и през изпускателната тръба.
Също така ще забележите, че когато запалим колата в хладно или студено време, изпускателната тръба изхвърля бели пари. Това е по същата причина и изчезва, когато двигателят се загрее.

Течове, показваща повреда на двигателя

Течът от изпускателната тръба обаче не винаги е нормален и безвреден. Понякога това показва, че нещо не е наред с двигателя и следователно проблемът трябва да бъде отстранен възможно най-скоро.


ауспух


Най-простият начин да се идентифицира реален проблем е, когато изхвърлената течност не е вода, а мазно вещество или миришеща на гориво. Един от методите да проверите това лесно и без да се оцветите е да поставите кухненска хартия отдолу. Ако петното изсъхне без следа, това е вода. Ако оставя следа, това е смес от вода с гориво и/или масло.

Това показва, че горивото и маслото се смесват в двигателя, което сочи към повреда на уплътнението на главата. Възможно е да е имало и пукнатина в блока на двигателя. Във всеки случай е най-добре да отидете в сервиза, за да идентифицирате точния проблем и да го разрешите, преди да се влоши и да доведе до счупване на двигателя.


0 от 500