IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Вижте най-рядката G-класа на Mercedes

В създаването на тази 300 GD имат участие един от най-великите тенисисти, аятолах Хомейни и, разбира се, AMG

Gelandewagen, познат още като G-класата, отдавна е автомобил с легендарен статут. Макар че сравнително малко хора знаят, че без иранския аятолах Хомейни вероятно легендата нямаше да се случи. Оригиналната G-класа е разработена от Daimler за нуждите на иранската армия по идея и поръчка на шах Реза Пахлави. Ислямската революция в Иран от 1979, водена от Хомейни, слага край на поръчката и подтиква Daimler да предложи автомобила и за цивилни нужди - нещо, което не е било в първоначалните планове. 
  
     
Mercedes 300 GD by AMG, Иван Лендъл
Снимки: Petersen Automotive Museum
  
     
Тук обаче не става дума за обикновената G-класа, а за възможно най-рядката й разновидност - създадена в един-единствен екземпляр. Отговорен за появата на тази 300 GD by AMG е легендарният чешки тенисист Иван Лендъл. 

Носителят на осем титли от Големия шлем (и бъдещ треньор на Анди Мъри и Зверев) си купува една стандартна 300 GD в средата на 80-те с първите си по-сериозни приходи от наградни фондове. След това я дава на AMG за доработка.
   
    
Mercedes 300 GD by AMG, Иван Лендъл
   
        
По онова време AMG не е официално спортно поделение на Mercedes (това ще стане чак през 1993, а от 1999 компанията е изцяло собственост на Daimler). През 80-те AMG е просто едно от многобройните тунинг ателиета в Германия, наречено на основателите си Ханс Вернер Ауфрехт и Ерхард Мелхер - A и M, а буквата G е добавена в чест на Гросаспах, родното село на Ауфрехт. 

AMG взема автомобила на Лендъл и му монтира цялата предница от тогавашната S-класа. Както и съответните по-луксозни елементи в интериора. По-късно, когато Mercedes започва да насочва грубоватата G-класата към луксозния сегмент,  именно този автомобил е използван като пример. 
  
     
Mercedes 300 GD by AMG, Иван Лендъл
   
        
Може да ви изненада, но AMG не са променили съществено двигателя - под капака е същият агрегат, който задвижва и стандартната 300 GD (код W460). Това е 3.0-литров редови агрегат, но не с 6, а с 5 цилиндъра, и с мощност едва 88 конски сили. Максималната скорост е 127 километра в час. Днес тази единствена по рода си машина е част от колекцията на автомобилния музей "Питърсън". 
   

Още снимки на уникалната 300 GD by AMG вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
      

       

 

0 от 500