IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Германия произнесоха присъдата на китайските коли

Огромният им технически напредък се засенчва от редица проблеми, сочи изследване на ADAC

Автомобилите от Китай престанаха да бъдат екзотични по пътищата на Германия, превръщайки се в забележими участници на пазара. В тази връзка Германският автомобилен клуб (ADAC) - най-авторитетната организация на автомобилисти в Европа, проведе цялостно проучване на модели от Китай, за да оцени реалното им качество и потребителски свойства през 2025.


автомобили


Като цяло, пътят на китайската автомобилна индустрия към европейския пазар не беше лесен. Достатъчно е да си припомним опита на марката Brilliance да навлезе на пазара през 2007 със седана BS6. Тогава краш-тестът по метода ADAC показа, че каросерията на автомобила не издържа на удара, демонстрирайки критично ниско ниво на безопасност. И беше невъзможно да се пусне такава машина на пазара.

Оттогава ситуацията се промени драстично. През последните години десетки марки от Китай официално дойдоха в Германия, включително Aiways, BYD, Leapmotor, Lotus, Lynk & Co, MG, Maxus, Nio, GWM Wey, GWM Ora, Smart и XPeng. Други големи играчи като Chery и Changan са на път, което показва сериозността на техните намерения.

Основното заключение на експертите на ADAC е, че китайските производители са свършили страхотна работа. По-голямата част от тестваните модели получават най-високите оценки в независимите тестове за безопасност на Euro NCAP, което ги прави напълно препоръчителни за използване по отношение на защитата на водача и пътниците. По правило това са електрически превозни средства, оборудвани с модерни тягови батерии и предлагащи конкурентен пробег.


Aiways, Европа, Норвегия


Зад атрактивния външен вид и високите оценки за сигурност обаче има редица съществени недостатъци. Потенциалът за подобрение е огромен, предимно в областта на електронните асистенти на водача. Системите за поддържане на лентата, адаптивният круиз-контрол и разпознаването на пътните знаци често работят неправилно или твърде натрапчиво, издавайки постоянни звукови предупреждения. Отбелязва се, че дори в премиум модели сензорите и камерите не винаги функционират надеждно, което подкопава доверието и принуждава шофьорите да изключат тези системи.

Други проблеми са свързани с ергономичността и софтуера. В преследването на модата производителите почти напълно са изоставили физическите бутони, прехвърляйки контрола на всички функции на централния сензорен дисплей. Малки шрифтове, объркваща структура на менюто и софтуерни проблеми са регистрирани в много модели. Към това се добавят и не винаги адекватна работа на блока за контрол на климатика, което води до замъгляване на прозорците.

Следпродажбеното обслужване също повдига сериозни въпроси. Дилър ската и сервизната мрежа на много марки е слабо развита и неравномерно развита. Докато BYD, GWM и MG имат между 90 и 165 сервизни партньори в цялата страна, Aiways разчита изключително на онлайн продажби, докато Nio има само две дузини станции, допълвайки ги с мобилни сервизни екипи.


китайски коли


Основният проблем, от който собствениците се оплакват, са прекъсванията в доставките на оригинални резервни части от Китай. Това води до факта, че ремонтът на автомобили след инцидент може да се проточи с много месеци. Някои компании, осъзнавайки проблема, започват да действат – Xpeng, например, обяви откриването на централен склад за резервни части в Германия.

И накрая, ADAC посочва финансовите рискове. Бъдещето на някои млади китайски производители е несигурно. Вероятността от фалит или оттегляне от европейския пазар не е нула. За потребителя това представлява заплаха да остане без гаранционна поддръжка и достъп до компоненти.


Китай


Като взеха предвид комбинацията от тези фактори, експертите на клуба стигнаха до извода, че на този етап по-разумна стратегия е да наемете или наемете китайски автомобил, вместо да го купувате. Това ви позволява да прехвърлите рисковете, свързани с спад на остатъчната стойност и потенциални проблеми с поддръжката, към лизинговата компания. Въпреки това се отбелязва, че марки като BYD, MG и Smart имат силна финансова подкрепа от родителските концерни, което прави позицията им по-стабилна.


0 от 500
  • #3
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Някакъв дилър е скатал т.е. скрил сервизната мрежа. Как става това?
  • #2
    34 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    На мен пък ми е малко чудно, как получават разрешение странните мигачи на някои корейски марки! Разположени са долу ниско в калобраните при положение, че на нормалното място горе има цял ред стопове, ама не - мигача долу ниско и рискува да го не видиш отзад като си!
  • #1
    29 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Нищо лично против китайците, но имат още хляб да ядът конкретно за интериор и ергономичност. Софтуерно, ами досега каквото съм пипал ми е доста лигаво, кичозно и меко казано отвратително. Но катпо за "без пари" толкова явно. А когато финасово нещата са изравнени, ами трудно бих взел китайско.