IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

И европейците изведнъж откриха газовите уредби

В Топ 10 по продажби на Стария континент има три модела с фабрична опция за пропан-бутан

Въпреки че автомобилните тенденции все още се променят, нуждите на повечето шофьори си остават същите. Мнозина просто очакват надеждност и ниски експлоатационни разходи на автомобила. И те се осигуряват не само от електрическите автомобили днес.


газова уредба


Голям брой купувачи на нови автомобили в Европа, главно благодарение на Dacia и Renault Group, тепърва откриват предимствата на пропан-бутан, които са известни на българите от години.

В десетте най-популярни нови автомобила в Европа в момента можем да намерим цели три автомобила с фабрична газова система. Тяхната популярност не може да се сравни с нарастващото търсене на електрически автомобили, но по отношение на експлоатационните разходи пропан-бутанът все още изглежда ненадминат.


Dacia Sandero


Най-популярният нов автомобил в Европа през първата половина на годината е Dacia Sandero със 128 842 регистрации (-11% на годишна база). Той е следван от близките си роднина - Renault Clio със 122 489 регистрации (+7% на годишна база), а третото място заема Peugeot 208, което през първата половина на годината беше избран от цели 109 146 европейски купувачи (+2%).

Според данни на аналитичната компания JATO Dynamics, около 51% от купувачите (над 65 700 регистрации), които са закупили нова Dacia Sandero през първата половина на годината, са избрали версията с фабрична газова система. В случая с Renault Clio - 17% от тазгодишните клиенти са били изкушени от автомобили с фабричен пропан-бутан (над 20 800 регистрации).


Dacia Duster


В десетте най-популярни нови автомобила в Европа можем да намерим още един модел на Renault Group. Става дума за Dacia Duster, класирана на 7-мо място. Румънският SUV регистрира 97 188 регистрации през първото полугодие, което е с 9% повече от преди година. Около 34% (над 34 000 регистрации) от новите Duster, регистрирани в Европа тази година, са оборудвани с заводска газова инсталация.

Трябва да се отбележи, че още някои марки предлагат модели с газови уредби, но те се се слагат допълнително, а не по време на производството. В същото време обаче преработените автомобили получават гаранция от дилъра, което премахва притесненията на купувачите им.


0 от 500
  • #9
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    В Испания дачия имат договорка с верига бензиностанции и при закупуване на нов автомобил ти дават ваучер 200евро за газ.
  • #8
    23 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Досега сметката да минавам на газ никога не ми е излизала, но определено пред минаване на ток минаване на газ е по-логично.
  • #7
    10 rate up comment 20 rate down comment
    krassitch ( преди 4 месеца )
    Не знам какви притеснения у купувачите премахва, но теоретичната гаранция понякога не решава проблемите с газовата уредба.За Дачия специално, има изключително много проблеми с АГУ на нови автомобили.Чакат със седмици за части, или решаване на проблема.А други, с монтирани уредби допълнително, си карат безгрижно
  • #6
    29 rate up comment 3 rate down comment
    Bahura ( преди 4 месеца )
    Към Лекото:Не знам отде си зареждал или си го измисли те тава. 25 годин цъкам на газчица. 3 автомобила. Къде 500 000 км. Земи сменяй тия филтри на газта. Ако не с маслото, барем на 2 смени на маслото. 15 лв е тоя преди изпарителя /редуктора...
  • #5
    11 rate up comment 32 rate down comment
    Леко ( преди 4 месеца )
    Уточнение : газа в Европа , по никакъв начин не може да се сравни с газа по нашите бензиностанции . Всяка година се налагаше да правя профилактика на филтъра, на газовата уредба , защото чернилката която излизаше от нея е неописуема . Отврат ! Последния път когато отидох да мина прегледа на газовата уредба в КАТ, служителя ме пита колата три цилиндрова ли е . От тогава, не искам да чуя , за коли с газови уредби.
  • #4
    34 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Нищо не се открили, просто много хора които са карали с години коли на които са монтирали газови уредби сега си ги купуват направо с фабрични газови.
  • #3
    25 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не се споменава, че в България просто акцизът върху пропан-бутана е нисък. В Германия дълги години газта беше 55-60ц, сега е евро и нагоре, защото вдигнаха акциза, т.е. премахнаха данъчното облекчение върху него. При нас това означава 2лв да стане газта, което ще я обезсмисли при цената на бензина. Но пък там 1 евро газ, 1,70 евро бензин, пак е нещо, при 1/3 беше много изгодно. Купуват се и фабрични газови, защото поставянето впоследствие е скъпо, доста скъпо, и се избива само на бензини лами
  • #2
    17 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Точно. Ако почнат всички да карат на газ тя ще стане по скъпа от бензина. Сега е евтино щото няма търсене.
  • #1
    43 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Сакън! Тъкмо цената на пропан-бутана е тръгнала към левче за литър. Ще вземат да ми развалят рахата.