IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia продаде 1 млн автомобила на пропан-бутан

Румънската марка предлага LPG-версии на всички свои модели

Dacia е единственият производител на автомобили, който предлага двугоривни бензинови и пропан-бутанови двигатели ECO-G100 в своята гама, като такива версии се поставя на Sandero, Stepway, Logan, Duster и Jogger. Първите LPG задвижващи агрегати в моделите на марката се появиха още през 2010 г., а сега компания отчита продажбите на 1 млн бройки за всички модели през този период.


пропан-бутан LPG


Двугоривнана система, която през 2020 г. беше преименува на ECO-G100, осигурява до 170 Нм въртящ момент, започвайки от 2000 об./мин., като от Dacia посочват някои от нейните основни предимства. Задвижващият механизъм е по-мощен от бензиновата версия (с 10 повече к.с. и 10 повече 10 Нм), консумира 10% по-малко и отделя 10% по-малко CO2. Неговият въглероден отпечатък е по-малък и освобождава 90% по-малко фини частици.

Самите превозни средства са проектирани и произведени да работят с пропан-бутан, а резервоарът е в отделението, в което се помещава резервното колело в други автомобили, така че не заема място в резервоара за бензин или багажника. Моделите LPG се предлагат със същите гаранции от 3 години или 100 000 км, както всеки друг автомобил в гамата.

Сред предимствата на пропан-бутана е и неговата по-ниска цена, която е с около 40% надолу спрямо тази на бензиновите версии. В редица държави използването на тази технология също така дава право на собствениците на данъчни облекчения (по-леки екологични санкции, стимули за смяна, пълно или частично освобождаване от регистрационни данъци в зависимост от района и т.н.).

Превозно средство с бензин и пропан-бутан работи еднакво добре и с двете горива. Има два отделни резервоара, всеки от които побира около 50 литра в зависимост от модела. И е лесен за използване: водачът може да превключва ръчно от едното на другото и след това обратно, или превозното средство може да превключва автоматично на бензин, когато резервоарът за LPG е празен.


0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За цената си 31 к това е най-кола .Модерен дизайн , пъргав с турбина ,икономичен на газ .Аналозите пак с три цилиндъра но са с 10-15 к по скъпи .Както казва колегата преди мен , Дачия не е за комплексари.
  • #5
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Гражданин ( преди 1 месец )
    Имам два лични степуея с фабрична газ. Караме си ги с жената и нямаме оплаквания. Вървят нормално. Цената им е достъпна и стават все по-масови. Тоест подръжката след години ще е лесна, защото хиляди като тях ще са "умрели" в България и ще има части бол. А да, дачиите са за практични хора, а ако страдате от комплекси свързани с дължината на пениса винаги можете да си купите 20 годишен немски премиум. :)
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До баш специалиста отдолу, пише "и метан". И метанът ли идва от барелите с петрол?
  • #3
    8 rate up comment 5 rate down comment
    snaky ( преди 1 месец )
    Абе, специалистите отдолу, вие наясно ли сте на какво се разделя един барел петрол като излезе от рафинерията? Няма как всички да карат на пропан-бутан. Бензинът какво ще го правим? Да го хвърляме ли? Или дизела? Седнали да дават акъл на "западняците"...смях
  • #2
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Доказателство, че ако наистина екологията имаше нещо общо с изискванията към автомобилите, отдавна "западняците" да карат масово на пропан-бутан и метан. Обаче, не, на батерии трябва да е, т.е. екологията е някаква грозна фалшива фасада за други подбуди. Е, те, затова сега има рев, сълзи, сополи, че и кръв отстрана на производителите.
  • #1
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Забравили са да споменат че бензиновия двигател е трицилиндров.