Не е нещо необичайно да видиш кола с много тясна гума. Най-вече това е класическата „патерица“ (резервно колело с по-малък размер), която се поставя на мястото на спукана гума. В случая обаче е странно, че и четирите колела на Peugeot 208, оставено на паркинг в Марсилия, са като на велосипед.

Всъщност, популярният хечбек е оборудван с т.нар. „универсални колела", които се предлагат от френската фирма Enovcar. И колкото и странно да изглежда, има основателна причина за този продукт. Универсалните колела са разработени за сервизи за придвижване на превозни средства, които вече не могат да го правят сами – например, когато спирачките са блокирали или скоростната кутия не работи.
Друго приложение на тези колела е ремонт на оригиналните джанти. Освен това, те са полезни и за електрически автомобили с напълно разредена батерия. Въпреки че Peugeot 208 се предлага и като електромобил, моделът има трицилиндров бензинов двигател под капака.
"Универсалното колело" е обезопасено с 10 винта, като може да се използва за автомобили с 4 или 5 болта на колелата. От Enovcar обаче предупреждават, че превозното средство не трябва да развива повече от 8 км/ч.
Има и т.нар. „режим на въртене", в който колелото може да се върти свободно във всички посоки. За целта е монтиран допълнителен въртящ се пръстен, който улеснява паркирането, но само на скорост до 3 км/ч. Максималното тегло, което универсалното колело издържа е 1000 кг, самото то тежи 10 кг.
Впрочем Enovcar не е единственият доставчик на такива продукти. Компанията Guni вече предлага подобно решение с „Guni Wheel X“. Това колело е проектирано и за транспортиране на автомобили с повредени колела, спирачки или скоростни кутии. Освен това то трябва да е подходящ за дългосрочно съхранение, ако едно превозно средство не се движи дълго време.


1