От началото на годината в България са внесени още 127 636 леки автомобила на възраст над 6 месеца - които статистиката води като "употребявани". Далеч не всички са 20-годишни VW Golf и Mercedes C-Class, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Има също незапомнен бум на вноса на луксозни автомобили: 13 Rolls-Royce втора ръка, 34 Bentley, 19 Aston Martin, 40 Ferrari, 51 Lamborghini и цели 111 Maserati. Но извън тази статистика, доказваща нарастналото благосъстояние на поне част от населението, остават всъщност най-интересните коли от т. нар. "нов внос": класиките. Интересът към класически автомобили в България расте от година на година, вкусовете на колекционерите се подобряват. В резултат за първото полугодие през каналите на Пътна полиция са минали някои изключително редки и любопитни автомобили. Тук подбрахме 35 от най-интересните. Снимките, разбира се, са илюстративни, а не на конкретните регистрирани в България бройки.
Най-интересните класики, внесени у нас през 2025 (ГАЛЕРИЯ):
Първият модел, получил името Auto Union след 30-те години, дебютира през 1958 и остава в производство до 1965. Във вече съвземаща се от следвоенната оскъдица Европа, това се смята за луксозен модел, с 50 конски сили от двутактовия двигател с 3 цилиндъра и работен обем 981 куб. см. От днешна гледна точка звучи комично, но всъщност 1000 S получава възторжени отзиви за динамичното си поведение, и печели състезания от ранга на Рали Акрополис и Националния рали шампионат на Южна Африка. През 1963 е заменен от DKW F102 - последният модел, преди компанията да бъде погълната от VW и преименувана на Audi.


3