От началото на годината в България са внесени още 127 636 леки автомобила на възраст над 6 месеца - които статистиката води като "употребявани". Далеч не всички са 20-годишни VW Golf и Mercedes C-Class, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Има също незапомнен бум на вноса на луксозни автомобили: 13 Rolls-Royce втора ръка, 34 Bentley, 19 Aston Martin, 40 Ferrari, 51 Lamborghini и цели 111 Maserati. Но извън тази статистика, доказваща нарастналото благосъстояние на поне част от населението, остават всъщност най-интересните коли от т. нар. "нов внос": класиките. Интересът към класически автомобили в България расте от година на година, вкусовете на колекционерите се подобряват. В резултат за първото полугодие през каналите на Пътна полиция са минали някои изключително редки и любопитни автомобили. Тук подбрахме 35 от най-интересните. Снимките, разбира се, са илюстративни, а не на конкретните регистрирани в България бройки.
Най-интересните класики, внесени у нас през 2025 (ГАЛЕРИЯ):
Eдна от най-пренебрегваните машини в историята на Maserati, макар че напоследък започва повече да се цени от колекционерите. След краткия си престой под шапката на Citroen и банкрута на французите, италианската марка е продадена на Алехандро де Томазо, който смята да я направи по-достъпна, и да замени традиционните спортни модели със средноразополжен двигател с по-конвенционално купе с двигател отпред и задно предаване. Тъкмо това е Biturbo, с дизайн на Пиеранджело Андреани, произвеждано между 1984 и 1991. По-късните версии са преправени от Марчело Гандини. Biturbo отначало се продава добре, но после постоянните проблеми с качеството (част от производството е поверено на друга дъщерна компания на Де Томазо - Innocenti) оказват влияние.


3