От началото на годината в България са внесени още 127 636 леки автомобила на възраст над 6 месеца - които статистиката води като "употребявани". Далеч не всички са 20-годишни VW Golf и Mercedes C-Class, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Има също незапомнен бум на вноса на луксозни автомобили: 13 Rolls-Royce втора ръка, 34 Bentley, 19 Aston Martin, 40 Ferrari, 51 Lamborghini и цели 111 Maserati. Но извън тази статистика, доказваща нарастналото благосъстояние на поне част от населението, остават всъщност най-интересните коли от т. нар. "нов внос": класиките. Интересът към класически автомобили в България расте от година на година, вкусовете на колекционерите се подобряват. В резултат за първото полугодие през каналите на Пътна полиция са минали някои изключително редки и любопитни автомобили. Тук подбрахме 35 от най-интересните. Снимките, разбира се, са илюстративни, а не на конкретните регистрирани в България бройки.
Най-интересните класики, внесени у нас през 2025 (ГАЛЕРИЯ):
Пословично ненадеждна, но и много обичана британска спортна кола от 60-те години (дебютирала през 1959). Шасито на Austin-Healey 300 се произвежда почти ръчно от Jensen Motors и след това се сглобява във фабриката на MG. Двигателят е 2.9-литров редови с шест цилиндъра. Третата и последна версия на модела, от която е и внесената в България бройка, се прави от 1964 до 1967 и вече дава 150 коня мощност вместо 136.
Близо 90% от всички произведени бройки от 3000 са изнесени в Северна Америка. Малкото останали са сред най-успешните състезателни автомобили на епохата в Европа, с победи на трасета като Льо Ман и Зебринг.


3