От началото на годината в България са внесени още 127 636 леки автомобила на възраст над 6 месеца - които статистиката води като "употребявани". Далеч не всички са 20-годишни VW Golf и Mercedes C-Class, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Има също незапомнен бум на вноса на луксозни автомобили: 13 Rolls-Royce втора ръка, 34 Bentley, 19 Aston Martin, 40 Ferrari, 51 Lamborghini и цели 111 Maserati. Но извън тази статистика, доказваща нарастналото благосъстояние на поне част от населението, остават всъщност най-интересните коли от т. нар. "нов внос": класиките. Интересът към класически автомобили в България расте от година на година, вкусовете на колекционерите се подобряват. В резултат за първото полугодие през каналите на Пътна полиция са минали някои изключително редки и любопитни автомобили. Тук подбрахме 35 от най-интересните. Снимките, разбира се, са илюстративни, а не на конкретните регистрирани в България бройки.
Най-интересните класики, внесени у нас през 2025 (ГАЛЕРИЯ):
Автомобилът, който спаси BMW след Втората световна война и върна германската компания на картата, всъщност изобщо не бе германски - и е спорно дали беше точно автомобил. Оригиналната Isetta бе разработена от италианския производител на хладилници Iso в началото на 50-те като микроавтомобил с дължина 2.29 метра и едноцилиндров мотор. От BMW прецениха, че нещо подобно ще се търси и в страдащата от остър недостиг на ресурси Западна Германия, откупиха лиценза, разработиха свой собствен едноцилиндров мотор с обем 247 куб. см и мощност 12 конски сили, и за седем години се замогнаха достатъчно (след 161,728 продажби), за да разработят нормални, модерни автомобили като BMW 700. Впрочем баварската Isetta е и първият автомобил в света, постигнал среден разход под 3 литра за 100 км.


3