От началото на годината в България са внесени още 127 636 леки автомобила на възраст над 6 месеца - които статистиката води като "употребявани". Далеч не всички са 20-годишни VW Golf и Mercedes C-Class, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Има също незапомнен бум на вноса на луксозни автомобили: 13 Rolls-Royce втора ръка, 34 Bentley, 19 Aston Martin, 40 Ferrari, 51 Lamborghini и цели 111 Maserati. Но извън тази статистика, доказваща нарастналото благосъстояние на поне част от населението, остават всъщност най-интересните коли от т. нар. "нов внос": класиките. Интересът към класически автомобили в България расте от година на година, вкусовете на колекционерите се подобряват. В резултат за първото полугодие през каналите на Пътна полиция са минали някои изключително редки и любопитни автомобили. Тук подбрахме 35 от най-интересните. Снимките, разбира се, са илюстративни, а не на конкретните регистрирани в България бройки.
Най-интересните класики, внесени у нас през 2025 (ГАЛЕРИЯ):
Moke - старинна английска дума за "муле" - е създадено първоначално от BMC като леко транспортно средство за нуждите на британската армия. Впоследствие е предложено и на цивилния пазар, произвеждано е на четири различни континента и под куп различни марки: Austin, Morris, Leyland и Moke. Сглобката в Англия приключва още в края на 60-те, но в Австралия Moke се прави до 1981, а в Португалия - чак до 1993. Все пак си остава доста по-рядко от обикновеното Mini, на което е базирано.


3