Легендарният Chevrolet Corvette няма никакво намерение да минава на електрическо задвижване в обозримо бъдеще и ще продължи да разчита на V8, обяви главният инженер по спортните автомобили на General Motors Тони Рома пред Autocar на Фестивала на скоростта в Гудууд. Няма да бързаме с електрическа версия, само за да отговорим на някакви политически регламенти, отсече Рома.

Хибридният Corvette Е-Ray - с 6.2-литров V8 и малка 1.9-киловатчасова батерия, която се зарежда при спиране и в движение
Corvette се завърна на някои пазари в Европа след четиригодишно отсъствие. Компанията-майка GM произвежда множество електрически модели и даже смята да ги предлага и на Стария континент, особено тези на Cadillac. Но инженерният директор Тони Рома смята, че за момента създаването на "достатъчно спосоен автомобил" на електричество "все още е научна фантастика“.
Това изказване идва малко след като GM разкри напълно завършена електрическа концепция Corvette EV. Но Рома е категоричен, че серийният Corvette ще си остане с V8 - или с атмосферно пълнене, докато регулациите го позволяват, или с хибриден елемент, както при E-Ray. Няма обаче да се работи по плъг-ин хибрид, каквито варианти създадоха Ferrari и Lamborghini. „Не мисля, че plug-in си струва заради масата, цената, сложността... Някои от нашите конкуренти бяха критикувани за игрите, които трябва да играете, за да вкарате колата в правилния режим, в правилното зареждане... Когато шофирате E-Ray, просто го запалвате и карате. Той зарежда батерията вместо вас. Прави всичко".

Концептът Corvette EV. Според главния инженер на GM по спопртните автомобили, това няма да се превърне в сериен автомобил
Гледайки напред, Рома каза, че когато евентуално се появи, електрическият Corvette ще трябва да бъде „ангажиращ“, а не просто бърз, защото времето от 0 до 100 км/ч се превръща в „безсмислен показател“, тъй като „всяка кола електрическа е невероятно бърза“. Нашето предизвикателство е да измислим нещо различно, нещо завладяващо, казва Рома.


8