IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Митове за шофирането, които водят до инциденти

Мнозина вярват в тези неписани правила на пътя, но това е грешка

Шофьорите често са уверени, че натискането на спирачката докрай е безопасно, но автомобилни експерти твърдят, че това е мит. Подобни действия могат да доведат до загуба на контрол над автомобила.


шофиране


Експертите отбелязват, че тези ситуации са особено опасни в случаите, когато автомобилът не е оборудван с ABS – система, която предотвратява блокирането на колелата при спиране, но дори и с ABS може да доведе до завъртане, особено ако пътната настилка е мокра.

Вторият мит е за включването на аварийни светлини вместо фарове при мъгла. Шофьорите може да мислят, че мигането им е по-видимо, но това обърква другите участници в движението, които не разбират дали колата е неподвижна или се движи.

„Особено през нощта: фаровете отпред и отзад дават ясен контур, но мигащите светлини не. Същото важи и за дъжда: късите светлини са необходими дори през деня. Мигачите са почти невидими и не помагат“, отбелязват експерти.

Освен това, „правилото за трите секунди“ също е мит. В тази ситуация шофьорите спазват дистанция, която могат да изминат за три секунди. Това време обаче не е достатъчно, защото при условия на мокър асфалт, натоварен автомобил или висока скорост, дистанцията би трябвало да е по-голяма.

Според експертите, ако автомобил се движи по магистралата със скорост от 120 километра в час, три секунди ще бъдат минималното време и дори това може да не е достатъчно. Тази ситуация понякога се усложнява от факта, че отпред се движи висок SUV, който блокира видимостта към пътя. Специалистите съветват да се спазва голяма дистанция през нощта или при изпреварване на камион.

Също така, някои шофьори смятат, че задвижването на всички колела на автомобила предпазва от поднасяне, което също е мит. Експертите уточняват, че подобна система помага за потегляне и ускорение. Въпреки това, при спиране или резки завои на лед, тя заплашва шофьорите с неприятни последици.

„Друг опасен навик е рязкото завиване с цел изпреварване с висока скорост, за да се „накаже“ бавен шофьор. Това може да завърши със загуба на контрол над автомобила и сблъсък.

Същевременно експертите опровергават мнението, че опитните шофьори могат напълно да контролират ситуацията на пътищата. Шофьорите с голям опит са способни да предвиждат различни ситуации, но това не отменя законите на механиката. Много инциденти се случват именно защото шофьорът си е помислил: „Мога да се справя.“ Но може и да не го направи“, заключават автомобилните експерти.


0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    1-ви, говориш глупости. учил съм се на соц возила, сменил съм до сега ктолкова коли, че не ги помня (чисто нови), спирал съм екстремно, и досега не съм пускал спирачките, колкото и да ми вибрират. Съвсем друга тема е чче и АБС си има + и - и трябва да ги знаеш. За писаниците горе, няма да коментирам, уморих се от лаишки глупости.. ако не са добрите шофьори са екперти... . 99% нямат идеия какво да правят. в много ситуации. Понякога трбва да натиснеш газта.. много!
  • #3
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Защо пЕdал излиза с звездички. И тук ли има сензура
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    *** на спирачката се пуска като поднесе, най-лесно може да е прецакате на родните павета които дори и леко мокри са много забавни.
  • #1
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Anonimen ( преди 4 месеца )
    Ако се наложи спирачния пдеал се натиска до край без да мислиш, особенно с кола с абс. Да не говорим че на моята кола нарочно вече е маханто пулсирането на спирачния ***, защото тогава човек подсъзнателно отпуска, особенно шфьорите които са се учули на москвич или жигула (като мен).