fallback

В Hyundai направили Ioniq 6 N напук на счетоводителите

Казаха ни да действаме, без да мислим за разходите, обяснява водещ инженер

Отдавна се оплакваме, че съвременните автомобили се правят повече по съветите на счетоводителите, отколкото на инженерите. Но има и изключения - като например новият Ioniq 6 N. От корейската компания признават, че са създали модела с 650 конски сили не за да носи приходи, а за да изгради репутация на марката. "Казаха ни: просто го направете", споделя Манфред Харер, шеф на Performance Development Tech Unit в Hyundai и бивш инженер в Porsche.            ВИДЕО от представянето ни на Ioniq 6 N вижте тук:              Спортният Ioniq 6 N е базиран върху обикновения седан Ioniq 6 - един от най-напредничавите и с най-добра аеродинамика електромобили на пазара, с много по-добра ефективност и пробег от хечбека Ioniq 5. Но тези неоспорими качества на "шестицата" не могат да преодолеят натиска на модата: дори в САЩ, където уж трябваше да е най-сериозният пазар за Ioniq 6, той е продал едва 6,300 бройки за първото полугодие, докато от Ioniq 5 са пласирани почти 20,000 екземпляра.                      "Обикновено в автомобилния свят първо пресмяташ бизнес плана, инвестицията, цената на материалите и очакваните обеми", обяснява Харер. "Но тук от самото начало ни беше казано, че ако имаме каквито и да било идеи да подобрим колата, да я направим по-бърза, по-динамична, по-приятна за каране, да действаме без колебания".                         Понеже очакваните обеми не са големи, а Ioniq 6 N носи толкова много промени спрямо стандартния модел, това натоварва проекта с големи разходи, казва Харер. "Разноските по разработването на модела и огромният инженерен труд могат да се оправдаят само по един начин: това е кола-плакат. Тя помага на марката. Показва какви са възможностите ни. Това е целта й". 

Задвижван от същия комплект електромотори като Ioniq 5 N, 6 N обаче е по-бърз заради допълнителните усъвършенствания по батерии и агрегати, но най-вече заради по-добрата си аеродинамика.        

 

 

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Бях фен на корейките когато за 30к се взимаше читав автомобил, който не е миксер. Киа EV9 над 100к долара тук стартова цена а в УСА ги раздават под 50к долара на примоция.
  • #5
    РУК ( преди 4 месеца )
    Напук на счетоводителите ..... и на дизайнерите! С този дизайн и 10 000 коня да е, пак е срам за автомобилната индустрия! Мултипла хубавее на фона на това! Варбург пуснат през валяци за извиване на стоманени листове!Да обясняваш на псевдоелектриците, че не всичко е коне и ускорение, е като да обясняваш на хотелиери и кръчмари по мутроморието, че не всичко е чиста вода в морето!И двата вида ***, нямат достатъчно умствен капацитет да усмислят тази информация!
  • #4
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Ей лъжец, класират се само в тоя болен мозък на 3-то място във вечната класация. Колкото и Тесла с 1000 к.с. се класира, толкова и тоя миксер с тегло от 2 тона. Смешен лъжец!
  • #3
    До антиелектрика ( преди 4 месеца )
    На ринга се класират на трето място в абсолютната класация за всички времена включително болиди. И това със сериен автомобил, който ще бъде произведен в няколкостотин броя и ще се движи по улиците за разлика от болидите с по-добри времена от него на нюрбургринг. Този автомобил е произведен от автомобилен производител с 1 година опит в автомобилния бранш, защото основната му дейност е да произвежда телефони. Ще слушате Акио Тойода, Ако искате да сте умни като антиелектриците!
  • #2
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    "Казаха ни: просто го направете" - и вие това ли направихте?!? В Lamorghini в свободното си време са направили Miura
  • #1
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    С тегло 2 тона, ако ще и 2000 к.с. да е, се вижда къде се класират миксерите на Ринга.
fallback
Последни