fallback

Stellantis отзовава и преработения 1.2 PureTech

Този път дефектът носи малък риск от пожар - но поне се оправя съвсем лесно и бързо

Проблемите с двигателя PureTech на Stellantis са известни от доста време – 1,2-литровият мотор с три цилиндъра страда заради ангренажния ремък, потопен в маслена баня. Той се къса и това причинява огромни щети на агрегата. По тази причина производителят напълно преработи двигателя в третото поколение с надеждата, че дефектът ще бъде отстранен.

При третото поколение на двигателя, наречено Puretech EB Gen3 архитектурата с три цилиндъра беше запазена, както и работния обем, но 70% от компонентите са сменени, като най-важното беше, че на мястото на ангренажния ремък вече има верига. Оказва се обаче, че и това не решава напълно проблемите. Stellantis издаде превантивно изтегляне на двигателя, за да избегне евентуални пожари.

При новия мотор проблемите произтичат от недостатъчно затягане на някои гайки на тръбата за високо налягане, която свърза помпата с инжекторите. В резултат на това са възможни течове на гориво и в краен случай – пожар.

От Stellantis уточняват, че вероятността за запалване е изключително ниска, но призовават шофьорите да обърнат внимание на всякакви подозрителни миризми на гориво, на необичайно увеличение на разхода и на предупреждение на приборния панел. В тези случай се препоръчва незабавно да спрете автомобила от движение и да потърсите помощ.

Засегнатите превозни средства са произведени между 2023 и 2025, като са оборудвани с бензинови и меки хибридни двигатели 1.2 с мощност от 100 до 145 к.с. Според информациите само на френския пазар засегнатите автомобили са близо 240 000 бройки от марките Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Opel и Peugeot. 

В сервизите на Stellantis проблемът ще бъде разрешен бързо и лесно, като услугата е безплатна и се състои в затягане на гайките на маркуча за високо налягане и винтовете на инжекционната шина.

fallback
  • #18
    Ставрул ( преди 4 месеца )
    Върнете си старите двигатели на Опел!!!!! Сложете заводска газ! Хем ще ви е по- евтини, хем и за хората по-добре!!!....Например Корса Е LPG!!;
  • #17
    Дзвер ( преди 4 месеца )
    До Лудория: Колега, по-добре не си го причинявайте. В частност за Пасат Б8 наистина не знам подробности, но знам достатъчно за концепцията ремък в картер, за да стоя надалеч от такива експерименти.
  • #16
    !!! ( преди 4 месеца )
    Съвременните двигатели се паваят не от инженери а от счетоводители,които се надпреварват кой ще измисли по-голяма глупост.Всеки ремък в маслена баня е бомба със закъснител.Така го правели за обезшумяване,олекотяване за по-евтино и накрая излиза едно голямо,***...!!!
  • #15
    Imk ( преди 4 месеца )
    Понеже работя във фирма която прави части (само ОЕМ) за БМВ,Мерцедес,Фолксваген ,Рено,Хонда и д-р мога да кажа че почти няма конструктивни разлики в това което правим за отделните марки.Всичко е въпрос на инженерни решение а инженерите правят простотии когато им кажат че трябва да спестят пари. И това го правят всички без изключение .Всяка фирма може да направи мотор който да издържи 300 хиляди без проблем въпросът е на каква цена
  • #14
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Я да попитам аз. На Пасат Б8 има ремък в картера. Той има ли подобни проблеми, че мисля такова да си купувам?
  • #13
    анонимен ( преди 4 месеца )
    На мен оня ден ми се обадиха да ходя да сменям въздушните възглавници на Астра J 2015
  • #12
    Харвартбург ( преди 4 месеца )
    Абе,все си мисля,че работниците,които сглобяват тия двигатели не са "кореняци-французи" и не са много наясно със задълженията си!
  • #11
    анонимен ( преди 4 месеца )
    интересно по какъв ли начин се отразява на качеството на маслото и на работата на двигателя наличието на различни примеси от разпадащия се ангренажен ремък франски инженери сър казало кучето и си облизало топките
  • #10
    до 5 ( преди 4 месеца )
    Двигателя умира на 50,000 километра. Голяма разлика е за купувача дали е заради скъсан ремък, или разпаднал се ремък. Няма ли вече някакъв по-примитивен изкуствен интелект, да си го имплантирате, че тая мъка не се издържа :D
  • #9
    до 1 ( преди 4 месеца )
    Ти, брато, вероятно нещо по пежо бачкаш. Никой не взима насериозно стелантис вече, и като гледам как пежото вече е изпаднало даже от десетката в България, нещата няма да се подобрят...
fallback
Последни