Не беше толкова отдавна времето, когато 600 конски сили изглеждаха като предела на възможностите на съвременните технологии. Когато Фердинанд Пиех възложи на своите инженери да направят първото Bugatti Veyron с 1000 коня, някои конкуренти в прав текст се присмяха: не е възможно. Veyron успя, но не беше никак лесно - няколко години непрекъснати проби и грешки, и накрая един неимоверно сложен агрегат с цели 4 турбокомпресора и повече радиатори от панелен блок в "Дружба".
После обаче нещата се промениха драстично: дойде електрификацията. Днес добавянето на електромотори е вдигнало летвата много над 1000 коня. Всъщност последният в този Топ 20 на най-мощните съвременни автомобили разполага с 1020 коня. Преди да видите кои са те, една забележка: данните за мощността са дадени в т. нар. brake horsepower система, предпочитана във Великобритания и САЩ. Тя измерва не пълната производителност на двигателя, а колко от нея се предава към колелата.
20-те най-мощни коли в света през 2025 (ГАЛЕРИЯ):
Цена: 3,7 милиона долара
1385 конски сили
Максимална скорост: около 450 км/ч
0-96 км/ч: 2,5 секунди
Колкото и странно да е, Koenigsegg CC850 е ретро модел: по-модерен аналог на CC8, първият сериен автомобил на шведите. 5,0-литровият V-8 двигател с два турбокомпресора и 1385 конски сили, задвижван от E85, някак си успява да бъде най-малко интересната част от автомобила. Съотношението мощност-тегло е една конска сила на килограм, което го прави рядко инженерно постижение. Още по-невероятно е, че деветстепенната му трансмисия може да превключва автоматично или да остави превключването на вас.


4