На хартия тези двигатели може да изглеждат идеални - атмосферни шестаци с добра мощност, модерни технологични решения и големи имена - Mercedes-Benz, BMW, Audi, Porsche... С възрастта обаче тези агрегати се превръщат в главоболие. Представяме ви списък с 6-цилиндрови двигатели с естествено пълнене, които често разочароват въпреки отличната репутация на техните производители.
Проблемни 6-цилиндрови мотори (ГАЛЕРИЯ):
Пластмасовият всмукателен колектор с вградени клапи допълнително усложнява ситуацията - те са склонни да се заклинват, което води до нестабилно поведение на двигателя. Течовете на масло от топлообменника, капаците на цилиндровите глави и уплътненията добавят към списъка с проблеми. Сензорите на разпределителния вал са краткотрайни, както и свещите в главите на цилиндрите, които започват да текат след 50 000 км.
Когато двигателят прегрее, алуминиевото покритие на цилиндрите страда, което в крайна сметка може да доведе до основен ремонт. Като цяло, M272 е мотор, който изисква висококачествена поддръжка и не прощава компромиси при обслужването и грижите.


9