В наши дни приоритет на правителствата и на по-голямата част от производителите на автомобили е да инвестират в електрификация, за да намалят замърсяващите емисии в транспорта и да се борят с изменението на климата. А единствената алтернатива на електромобилите (поне засега) са водородът, който сякаш губи позиции с течение на годините, и дуетът, образуван от синтетични горива (електронни горива) и биогорива. Именно последните се считат за реална възможност за оцеляване на термичните двигатели след вече известната дата, определена от Европа - 2035 година.

Въпреки това, както електронните горива, така и биогоривата срещат много препятствия по пътя си, особено първите, тъй като настоящата им цена е много висока, а наличността им - много ниска. В случая с биогоривата, цената им е по-умерена, като те са по-широко разпространени, въпреки че в Европа те са под въпрос поради въздействието им върху ползването на земите и цените на храните.
Биогоривата, поне тези от „първо поколение“, се правят от органична материя, получена от хранителни култури (царевица, захарна тръстика и др.). Най-модерните биогорива вече използват производни от отпадъци и нехранителна биомаса. Именно в тази последна категория влизат ENEOS - най-голямата петролна компания в Япония, както и група автомобилни производители - Toyota, Mazda, Subaru и Nissan. Всички те обединяват усилия за разработка на етанолово гориво, което използва като източници трева, дървесина и рециклирана хартия.

Новата смес от биоетанол на растителна основа и традиционен бензин представлява алтернативен начини за намаляване на емисиите, като по този начин намалява зависимостта от културите и инвестира в нехранителна биомаса. Това гориво първоначално ще дебютира в клас ST-Q от състезателната серия Super Taikyu в Япония. Състезанието винаги е служило като тестова площадка за подобни технологии, така че ще бъде перфектната лаборатория за това чисто гориво, произведено локално в Япония, което евентуално да се появи на пътищата в бъдеще.
Приближаваме се до глобален консенсус, че макар електрическите и водородните превозни средства да допринасят значително, хибридните и превозните средства с гориво също могат да се използват за намаляване на емисиите на CO2. Трябва да намалим CO2, генериран от течните горива, използвани в автомобилите, и трябва да инвестираме повече в електронни горива и биогорива“, категоричен е Юичиро Фуджияма, главен технологичен директор на ENEOS.

Петролният гигант следва примера на други държави, като Бразилия, където има по-голям ангажимент и местни субсидии в полза на биогоривата, където някои етанолови смеси са по-евтини от конвенционалния бензин. Използването на тази технология може да бъде жизненоважно в бъдеще, особено в региони, където електрификацията на автопарковете е трудна и където все още има нужда от намаляване на климатичния отпечатък.


0