IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новото Renault Austral: Лице назаем

Силно променен отвън и умерено шлифован отвътре, френският SUV е от най-комфортните предложения в сегмента

Всеки дребен партиен функционер в България чудесно знае, че при смяна на властта веднага трябва да се сменят и кадрите. 
   
   
ВИДЕО от теста на Renault Austral Full Hybrid 2025 вижте тук:
 
   
         
Нещо такова се случва в Renault, където с идването на Жил Видал като нов главен дизайнер стана очевидно, че всички модели трябва да сменят фасона си - включително и онези, на които още не им беше дошло времето. Това е фейслифтът на Renault Austral, който идва по-малко от три години след дебюта на оригиналния модел. И, както виждате, изглежда по съвършено различен начин. 
   
    
Renault Austral 2025 - тест драйв
   
       
Ако французите бяха спазили обичайния ред, този фейслифт трябваше да се появи най-рано догодина. Но залогът в компактния SUV е огромен, а ефектът "Видал" върху останалите нови модели на Renault бе впечатляващ, така че няма нищо чудно, че малко са изпреварили събитията. 
  
      
Renault Austral 2025 - тест драйв
  
        
Изцяло нови са светлините, които вече имат 20 вместо 12 светодиодни модула. Нова е решетката с тази ромбовидна шарка, която Renault нарича "диамантена". Нова е и престилката под тях. Благодарение на тези три промени кората има несравнимо по-динамичен и модерен вид от досегашната. 

Размерите не са се променили - Austral все така е дълъг 4.51 метра, точно колкото Kia Sportage, лидера в този сегмент в България, и с 3 см по-малко от Volkswagen Tiguan, най-продавания компактен SUV в Европа. Austral обаче, благодарение на плъзгащата се задна седалка, може да предложи най-изобилното пространство за пътниците на втория ред. 
   
    
Renault Austral 2025 - тест драйв
    
        
Има и множество малки подобрения, които може да не забележите от пръв поглед, но които вършат добра работа. Като например ръбовете над праговете, чиято функция е не само да подобрят аеродинамиката, но и да предпазват задната част от дребни камъчета. 

Променени са също задните светлини, чийто нов рисунък французите наричат Floating Ice, плаващ лед. Изглеждат ефектно и наистина правят задната част по-компактна. Новост е и този цвят, който се казва Blue Overseas. Откровено казано, съмнявам се да успее да измести сивото като най-предпочитан цвят от купувачите на Austral. 
   
    
Renault Austral 2025 - тест драйв
   
        
Пътният просвет е 18 см при празен автомобил и 14 см при напълно натоварен, което вероятно достатъчно ясно ви подсказва, че това не е машина за авантюристи и риболовци. Задвижване на четирите колела на този етап не се предвижда за нито една от версиите. 
   
    
Renault Austral 2025 - тест драйв
  
       
След фейслифта Austral остава с два вида задвижване. Едното е мек хибрид със 160 коня максимална мощност, идващи от 1.3-литровия 4-цилиндров мотор, който е наследство от добрите времена на партньорството Renault-Nissan-Mercedes. Общо взето, доказан във времето двигател.
     
 

Renault Austral Full Hybrid

200 к. с. максимална мощност

205 Нм максимален въртящ момент

8.4 секунди 0-100 км/ч

175 км/ч максимална скорост

Второто задвижване е това, което караме: пълен хибрид с 200 коня мощност, които идват от комбинация от 1.2-литров турбомотор, електромотор и батерия с капацитет 2 киловатчаса. 

За последните две години и половина Austral продаде над 200 хиляди бройки в Европа, като четири пети от тях се падат именно на пълния хибрид, а почти половината са във върховото ниво на оборудване, наречено Esprit Alpine. Обяснението за хибрида е и в данъчните облекчения за ниски емисии на някои пазари, разбира се, но също и в завидната му икономия. 
   
    
Renault Austral 2025 - тест драйв
Демонстрация на някои от допълнителните аксесоари, които се предлагат към Austral. Монтираната отзад, вместо върху покрива, кутия за багаж понижава въздушното съпротивление и разхода
   
     
В сърцето на тази хибридна система е прословутата многорежимна трансмисия, която Renault първоначално създаде за Формула 1. Тя свързва два електромотора с новия бензинов двигател, който за щастие няма нищо общо със стария 1.2 TCe, който създаде такива ядове на Renault миналото десетилетие. Това е изцяло нов агрегат, разработен от нулата. Блокът и цилиндровите глави са алуминиеви, но пък и натоварването е по-ниско, защото моторът работи по цикъла на Милър.
   
      
Renault Austral 2025 - тест драйв
   
        
Големият плюс е, че в градски трафик тази система може да се задвижва само на електричество в голяма част от времето. Оттам и впечатляващият среден разход от 4.7 литра на 100 километра в смесен цикъл. Ние не карахме в смесен цикъл, а изцяло извън града, в планините край Барселона, и разходът ни бе около 6 на сто - което също никак не е зле. 
   
    
Renault Austral 2025 - тест драйв
  
        
Изцяло променен е софтуерът на скоростната кутия, така че реакциите й са горе-долу два пъти по-бързи, отколкото досега. И това се усеща доста приятно на пътя. 

Окачването е сериозно ревизирано в сравнение с досегашния Austral и е доста по-стегнато. Това повишава стабилността в завой. Но в никакъв случай не влошава комфорта. 
   
    
Renault Austral 2025 - тест драйв
  
       
Един от инженерите, създали тази кола, ми обясни, че повечето шефове в Renault всъщност карат Austral, и съответно са имали множество идеи как колата да се подобри. Една от тези идеи засяга седалките. Тук получавате изцяло нови кресла с принципно различна конструкция, които, смея да кажа, са може би най-комфортните в целия сегмент. 
   
    
Renault Austral 2025 - тест драйв
   
      
Променен е и начинът на закрепване на двигателя към шасито, с нов тип тампони. Това отчетливо намалява предаваните в салона вибрации. Друго осезаемо подобрение засяга шумоизолацията. Новата версия има ламинирани стъкла отпред, което смъква 6 децибела от външния шум, допълнителна защита между двигателя и салона, което сваля още 6 децибела, и нова форма на външните странични огледала, която сваля още 2 децибела. Или общо 14 децибела: разликата между много тих, спокоен разговор и Мария Шарапова във вихъра й. 
   
    
Renault Austral 2025 - тест драйв
  
         
Отвътре Austral изглежда съвсем познат. Няма някакви грандиозни новости, а само доизпипване на детайлите. Първо, вече не се използва кожа в интериора, а само един доста приятен на пипане синтетичен материал, който според създателите му щял да бъде и по-издръжлив от естествената кожа. 

Най-забележимото нововъведение е вътрешната камера, монтирана върху А-колоната. Тази камера засега се използва единствено за функцията Driver Recognition: разпознава лицето ви и наглася седалката и волана в любимата ви позиция. Което несъмнено е удобно. 
   
    
Renault Austral 2025 - тест драйв
   
     
Ако не сте запаметили лицето си в системата, камерата не се използва. Само че това право на избор няма да продължи още дълго. От догодина влиза в сила поредният европейски пакет със задължителни изисквания за сигурност, който включва непрекъснато наблюдение на шофьора. Тогава вече тази камера ще ви следи винаги, когато сте в движение. Единствената утеха е, че тя няма връзка с външния свят, или поне така уверяват от Renault, и кадрите от нея няма как да бъдат хакнати и да изтекат някъде. Но за всеки случай е по-добре да не си бъркате в носа пред нея. 
   
    
Renault Austral 2025 - тест драйв
  
       
Информационната система все така е базирана на Google, но вече ползва доста по-ново, 12-о поколение на операционната система Android. То осигурява достъп до над 100 различни приложения: от Spotify и Google Maps до най-различни развлекателни опции като телевизия, спортни вестници и така нататък. Все неща, от които нямате никаква нужда, докато шофирате. Системата обаче си остава много бърза и е всъщност с може би най-адекватния гласов асистент в масов автомобил в момента. 
   
    
Renault Austral 2025 - тест драйв
   
       
Въпреки инфлацията в последните три години, цената също не е съществено променена. Базовият мек хибрид започва от около 62,000 лева, пълният хибрид - от 68,000. А в началото Renault ще продава една лимитирана серия Evolution Plus с цени съответно 58,000 и 63,000 лева, което е дори по-евтино от досегашния модел. Освен това французите не са се стискали с оборудването. Стартовото ниво Evolution има 18-цолови алуминиеви джанти, сгъваща се задна седалка, автоматичен климатик с две зони, камера за заден ход, аудио система от Arkamys с 6 говорителя и 9-инчов сензорен дисплей за мултимедията. 
   
    
Renault Austral 2025 - тест драйв
  
       
Междинното ниво Techno добавя амбиентно осветление с 48 цвята, безжично зарядно, 19-цолови джанти и 12-инчова мултимедия. На върха е Esprit Alpine, където тапицерията вече е алкантара, воланът е различен, джантите са вече 20-цолови, предните седалки и воланът се отопляват, а шофьорската седалка може да ви прави масаж. Пълният хибрид в това ниво е най-скъпата кола в гамата - почти 77,000 лева с ДДС.
   
    
Renault Austral 2025 - тест драйв
   
        
Когато преди няколко години Renault обяви така наречения план Renaulution, който най-общо се свежда до това компанията да прави по-скъпи и по-премиум модели, аз лично бях скептичен. От десетилетия сме свикнали да свързваме Renault най-вече с бюджетни модели като Clio. Преходът оттам до премиум сегмента ми се струваше доста далечен. Но само за три години модели като Austral показаха, че всъщност е напълно реалистичен. Фейслифтът само може да засили това впечатление.
   
    
Още снимки на новото Renault Austral вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
      

 

0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    1,2 мотора за пълния хибрид четирицилиндров ли е? Никъде не е уточнено.
  • #29
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Г-да специалисти, френското не става ама немско 1.0 с три цилиндъра е супер а? И тия на Дупница никой автопроизводител не ги е и чувал. Дупница е локация известна само на феновете на немски нов фнос на 111 хил.км. "реални"
  • #28
    6 rate up comment 2 rate down comment
    AJ ( преди 4 месеца )
    Имал съм възможността и удоволствието да карам кажи-речи всичко актуално в последните 20 години. Както повечето ни сънародници бях скептичен и към хибрида, но откак подкарах Аустрал, друг акъл ми дойде. Впечатляващ по приятния начин и според мен, един от най-успешните им модели до момента. Фул хибрида при градско ми дава реален разход 4.5 л. А на всички пишман познавачи и дървени философи препоръчвам, първо да "пробват", после да дрънкат!
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    fff ( преди 4 месеца )
    като цяло въпросът е на вкус...ако ти харесва купуваш ако не подминаваш.... според мен има коли за предвижване от точка А до Б (като това пежо) и коли които са за манияци, с по големи двигатели с по агресивен звук сповече бутала с по големи джанти и т.н.
  • #26
    3 rate up comment 5 rate down comment
    APP ( преди 4 месеца )
    Автомобила изгледжа добре с типичен френски дизайн, който от кого е крал дизайна няма значение . Само дето този малък мотор разваля нещата, но все пак трябват много компромиси за да направят такава цена. България не е равна като Белгия, Холандия и с този мотор при изкачване през планина за да върви нормално вероятно автоматика ще държи оборотите близко до " лютеницата" и оттам ресурса на мотора пада. Автомобил, който да използваш докато е в гаранция и след това го разкарваш възможно най бързо.
  • #25
    14 rate up comment 5 rate down comment
    До 20 ( преди 4 месеца )
    Спагети и онова другото се правят навсякъде, да спрем викаш автомобилостроенето... Ей това Га н ьо си живее в клишетата и измисления свят и си мисли, че някой го слуша за нещо.
  • #24
    8 rate up comment 17 rate down comment
    Факт! ( преди 4 месеца )
    Поредната малолитражна шитня от недоразумението рено! За люзъри, които трябва да се "прекарат" на село и да се върнат 40г назад. Факт!
  • #23
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Миро ( преди 4 месеца )
    Навремето карахме коли с двигатели 1.2 и 60к.с. И ни прекарваха с години от точка А до точка Б безпроблемно. Сега за кола със сищия обем на двигателя но с 3 пъти повече конски сили се чудим дали ще се справи...
  • #22
    2 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    простичък въпрос имаме 100 кг товар как е полесно един човек да го пренесе от точка А до Б или двама да го пренесете или най добре четирима същото и с двигателите повече цилиндри повече горивен обем по малко изразходвана енергия съответно по малко умора на агрегата
  • #21
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Миро ( преди 4 месеца )
    Прочетох всички коментари... И се удивявам как пишат хора които дори не са карали автомобила на тест драйв... И да се уверя сами какви глупости пишат... Това е като почнат да ме убеждават хора как автоматици те не били хубави ама цял живот са карали ръчка и са виждала автомат само на снимка...