Не всяка инвестиция е печеливша. Това се случва в света на финансите, бизнеса, а също и в автомобилната индустрия, където компаниите проектират, произвеждат и предлагат на пазара модели, които не винаги се материализират с печалба. В галерията сме събрали няколко автомобила, които бяха (и са) катастрофа за техните марки, защото те загубиха пари от тях.
Тези 10 модела са били активни на пазара от началото на новия век и са довели до загуби от милиарди евро за производителите им, независимо от обема на продажбите, който са успели да постигнат. Данни от анализаторите Bernstein Research показват, че тези автомобили в крайна сметка са се превърнали в истинска тежест за финансите на марките, които са ги произвеждали.
10 автомобила, които се оказаха провал за марките си (ГАЛЕРИЯ):
Това е оригиналният Smart ForTwo, малък двуместен градски модел, който се появи на пазара през 1997 г. под шапката на Mercedes-Benz. ForTwo не само утвърди нова марка, но и успя да замени големите, тежки градски автомобили с по-леки, по-маневрени и по-ефективни решения. За Daimler, от друга страна, Smart донесе обща загуба от 3,35 милиарда евро или по 4470 евро на произведен автомобил.


2