IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Honda трупа огромни загуби от модел, който все още не е на пазара

Разработеният със Sony eлектрически Afeela до момента струва над 360 млн долара

Създаването на успешен продукт често се оказва по-трудно, а и много по-скъпо от предвиденото. В това се обединиха Honda и Sony, които обединиха сили в проекта Afeela Joint EV, чиято цел е пускането на пазара на електромобил от висок клас. Той обаче е на път да се превърне в огромен проблем, след като съвместното предприятие Sony Honda Mobility отчете загуба от 362 млн долара, при това без да е продаден нито един автомобил.


Afeela


В случая не става въпрос само за разходи за разработка преди стартиране. Според наскоро публикувани финансови разкрития, загубите са се увеличили повече от два пъти в сравнение с миналогодишния дефицит, което показва колко е трудно навлизането на пазара на премиум електромобили.

Afeela трябва да излезе по-късно тази година с начална цена от 89 000 долара, но вече ясно се виждат предизвикателствата при възстановяването на такива тежки предварителни инвестиции. За Honda и Sony това може да бъде сериозен проблем, въпреки че финансовото състояние на двете компании засега не е застрашено – през миналата година те реализираха оперативна печалба от над 18 млрд долара.


Afeela


Анализаторите на пазара са скептично настроени относно успеха на Afeela. Основната причина е, че луксозните електрически превозни средства, макар и много привлекателни за първокласните купувачи, обикновено идват с високи разходи за разработка. Съвместният продукт на Honda и Sony ще се опита да покрие тези разходи с висока цена само чрез продажби, но това няма да бъде никак лесно.

В допълнение към сложността, Afeela ще излезе на пазар, където Tesla, Mercedes-Benz, BMW и други утвърдени играчи вече доминират (не бива да се пропускат и китайците, които тепърва настъпват), а това прави целта на Sony и Honda да намерят своя ниша още по-трудно постижима. Засега и двете компании са уверени в успеха, като разчитат на комбинацията от доказания инженерен опит на Honda и силата на Sony в софтуера и развлекателните технологии, за да спечелят купувачите.


Afeela


0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Who Cares ( преди 2 седмици )
    Анонимен 1, в същото време Хонда разработва серията 0 и има Пролог на пазара. Пролог макар и не лош в сравнение с останалите също не се продава. Борбата е кой ще гепи дела на Тесла, която самата е на път да се спомине. На мен не ми е известна нито една елтрическа кола за която да се бият пред дилършипа.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 2 седмици )
    Тази кола от бъдещето се явява единствено в някакви натрапливи и меко казано отблъскващи реклами. Така и не става ясно какъв пробег има и за колко време се зарежда, нито пък за колко се ускорява, как вози и как спира. Като гледам снимката на интериора - нищо ново под слънцето напомня ми Поулстар или Аикиа. Фискер се спомина за 2-ри път, но поне беше сравнително евтин. Предполагам тия разчитата на сто цвята осветление, алекса и други щуротии дето нямат нищо обща с предназначението на автомобила.
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Robi ( преди 2 седмици )
    *** Балкански тапира много ги разбира нещата. Пфуууууууу.
  • #3
    10 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Доволните клиенти на Сони ли? Ти в коя реалност живееш? Къде са им паметите, процесорите, панелите или батериите? Успешен продукт е Плейстейшън, който пък се "задвижва" от АМД. Истината е, че Хонда изостават дори при хибридите. За другото да не говорим. 30 милиарда долара им е дългът. Ако не и доста повече. Не са каквото бяха преди.
  • #2
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Anordnung ( преди 2 седмици )
    При 10% марж, трябва да продадат 40 000 броя да ги избият и поне още толкова, въобще да има смисъл да съществуват. Пазарът е много конглокентен (а и не много лоялен предвид държавните субсидии). Според мен Xiaomi постъпиха по-добре като използваха собственото име и хората ги разпознават лесно. Трябваше вместо Afeela, да се казва Sony според мен. Така доволните клиенти на Sony щяха лесно да я разпознават. Не ръководя милиарден бизнес и това не зависи от мен.
  • #1
    14 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Играч, който доказано не може да прави свестни елекртомобили, се обедини с играч, който престана да прави иновативна електроника още преди 30 години. Какъв да е резултатът?